2268
Sök

2din ram till v70n -02

3 173 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Har sökt med ljus å lykta nu efter en ram till min -02 satt ja kan sätta in en annan HU med dubbel din..mailade Backesljudbygge och dom hade ingen men sa att volvo hade..men har läst nu på forumet å den verkar ha "skenor" i sig satt man inte får in en eftermarknads HU ..så vart får man tag i en sån utan skenor någon som vet?

977 Inlägg
22 augusti 2012
tobzter skrev:
Har sökt med ljus å lykta nu efter en ram till min -02 satt ja kan sätta in en annan HU med dubbel din..mailade Backesljudbygge och dom hade ingen men sa att volvo hade..men har läst nu på forumet å den verkar ha "skenor" i sig satt man inte får in en eftermarknads HU ..så vart får man tag i en sån utan skenor någon som vet?

Rekommenderar dig att köpa från Volvo. Har för mig att det va billigare än att köpa eftermarknadskonsoll och du får garanterat rätt färg på den. Det är "skenor" i den men de är bara att fila bort. wink

3 173 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Oki.men passar den till 100% efter man har fila bort skenorna  satt inte HU ramlar rakt igenom wink

1 777 Inlägg
22 augusti 2012
Du har ju en konsol på baksidan så den lär inte trilla genom.

977 Inlägg
22 augusti 2012
ts007 skrev:
Du har ju en konsol på baksidan så den lär inte trilla genom.

Annars stoppar ju alltid torpedväggen stereon från att ramla rak igenom. big_smile

Forummoderator
26 332 Inlägg
22 augusti 2012
Funkar alldeles utmärkt med en ram från Volvo. En fd granne med samma kaross montera en 2-din-spelare i sin bil och det funkade klockrent.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 173 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Funkar alldeles utmärkt med en ram från Volvo. En fd granne med samma kaross montera en 2-din-spelare i sin bil och det funkade klockrent.

Ok så de är bara slipa ner skenorna då allstå

977 Inlägg
22 augusti 2012
tobzter skrev:
Mack skrev:

Ok så de är bara slipa ner skenorna då allstå

Japp

3 173 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Oki får åka ditt i morron å se va dom säger..någon som vet ungefär va den kan kosta satt man inte hjärtattack när man frågar på volvo

977 Inlägg
23 augusti 2012
tobzter skrev:
Oki får åka ditt i morron å se va dom säger..någon som vet ungefär va den kan kosta satt man inte hjärtattack när man frågar på volvo

300-400 kr har jag för mig. Så det är även billigare än att köpa en eftermarknadskonsoll. wink

Stölle
199 Inlägg
23 augusti 2012
Du beställer hela monteringssatsen, då kostar det under 400:- , bara ramen kostar drygt 700:- .. Fråga inte varför, men så är det. 
Sen skenorna kan du inte bara fila bort skenorna, utan du måste såga bort dom och limma tillbaka dom på utsidan av ramen, annars förlorar ramen sin stabilitet på sidorna.
Till sist måste du fila ut hål för stöldkasettens nedre fästhakar i ramens nedre del, då det inte finns några där p.g.a att prylfacket egentligen ska sittta där.
Personlig erfarenhet är att du dels behöver hela monteringssatsen om du har originalstereon kvar, för klimatpanelens infästning blir annorlunda med ny stereo, och dels att min stereo passade galant i ramen, men kan inte svära på att alla apparater gör det, visst glapp kan finnas men inte så mycket att apparaten ramlar rakt igenom.

Jag anar ugglor som får kläder.

3 173 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Jäkla mek wink  med att man vill byta då..

Stölle
199 Inlägg
23 augusti 2012
Ja det kan tyckas..  Men allt jobb va gjort på ca 1,5 h när väl klimatpanlen hade bestämt sig för att lossna i alla hakar.
Att såga o limma ramen med snabblim va gjort på ca 20 -25 min , fila hål ca 10-15 min, sen koppla loss originalstereon,montera nya fästkonsollen på klimatpanelen,skruva fast den i nedre hålen, trycka fast panelen runt spaken o "pennhållaren", sen i med stereoramen, skruva fast ramen i nya fästet i klimaten, i med stöldkasetten, pilla fast, koppla in adapterkablarna, koppla in stereon, stoppa i den, sätt fast ev. täckram, Klart!  Och på den tiden hann jag även att pilla dit en knapp för extraljusen i tillbehörspanelen också.
ISO o antenn-adapter köper du på BRl lr liknande affär. BRL påstås även ha en CAN BUS stalker nu också  så man kan använda rattfjärren om man vill, dock ej prövad av mig, än.
Koppla INTE loss kalbarna från klimatpanelen, för det finns de som fått felkoder på SRSen av det, fråga inte varför dock.

3 173 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Man får tacka för en riktigt bra beskrivning wink...
Du har möjligtvis inte artikelnummret kvar på monterings satsen?

3 173 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Så där då har man vart på volvo å kollat pris på monteringsatsen med artnr:8622876 kostar 525kr smile...bara beställa sen när de blir aktuellt tack för hjälpen

Stölle
199 Inlägg
24 augusti 2012
Hm.. Vet inte om du verkligen ska acceptera det priset, för jag gav den 3/4-12 386:- för VO 8622876
Men det kan ju också höjas som allt annat, men så mycket på knappt ett halvår...

3 173 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Ja de är lite sjukt..men kan inte förhandla med dom direkt.. wink

Stölle
199 Inlägg
24 augusti 2012
Undra vad dom har för svar om du kommer in med en kvittokopia med ett lägre pris på exakt samma sak ?
Men men det va ju inte lika dyrt som en separat ram iaf.

Sök