om jag vore du ( trådskaparen ), så skulle jag leta rätt på någon plåtbit, ( det är förvånande om varifrån man kan få tag i enkla plåtbitar, t, ex takplåt, och sedan hamra den platt, gamla datorchassin har skapligt hård plåt, lokala byggaffären har säkert någon plåt, osv)
bästa vore om du får tag i någon plåt som inte rostar, aluminium är bäst, ( rostfritt är ett H**** att arbeta med, den är HÅRD)
sedan så skär du fram en passande bit plåt och formar ifall det behövs till att passa över hålet du nu har i bilen, ( plåten ska vara ca 2-3cm större än hålet..,
sedan lite (en del), fog runt hålet ( håller ut vatten ), och sedan nita dit plåtbiten ( nitar är bäst då dem är enkla att arbeta med och håller rätt så bra), annars kan man använda skruvar och muttrar, ( jag rekommenderar inget kemiskt här då inget slår en riktig skruv )
och sedan så penslar du på en jädra massa underredsmassa, över hela reparationen på under och översidan, när detta sedan härdar så kommer det att hålla i en evighet och klara av hård miljö( stenskott osv...)
allt detta beror på vart hålet är och hur fint du vill att det ska se ut senare..( detta jag rekommenderar är funktionell och enkel )
( har gjort en liknande reparation på min bil , tog ut stödet ur hjulbaljan och skruva ihop 2 plåtbitar så dem klämde ihop på bilens, plåt, och dessa plåtbitar hade jag bara liggandes i verkstan och var lite lätt rostiga redan, och jag bara kletade på massa underredsmassa, och det håller ännu, 1år snart )
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a