Hej, Har en Volvo V70 2.5t AWD 1998 (utan elektroniskt gasspjäll) med problem vid gaspådrag. Den rycker helt enkelt väldigt mycket. Detta är ett skitirriterande fel som jag inte längre vet vad jag ska/kan göra åt.
Detta händer oftast vid FULLGAS ( )
Har bytt: Tändkablar Bränslefilter Luftfilter
Jag hoppas att någon har lösningen till problemet, så jag åtminstone vet vad det är.
Koppla bort LMM. Blir det INGEN skillnad är den knas De var väl de jag kunde komma på nu för stunden. Det är väl till att prova det vi skrivit hittils, annars får man fundera vidare.
Koppla bort LMM. Blir det INGEN skillnad är den knas De var väl de jag kunde komma på nu för stunden. Det är väl till att prova det vi skrivit hittils, annars får man fundera vidare.
Det konstiga är att problemet verkar komma när motorn är varm, och det är när man trycker plattan i mattan. Nu är jag ju inte expert inom ämnet, men om det vore LMM borde det kanske hålla på så oavsett om motorn är varm eller inte? Även spjällhuset?
Det konstiga är att problemet verkar komma när motorn är varm, och det är när man trycker plattan i mattan. Nu är jag ju inte expert inom ämnet, men om det vore LMM borde det kanske hålla på så oavsett om motorn är varm eller inte? Även spjällhuset?
DAAAH så drygt problem.
Är inte heller någon expert på det här, men mor min har en V70 som ryckte lite. Då var det stiften. Då kom ryckningarna oregelbundet. Kanske är värt att köpa nya även om dom ser fräscha ut
Varför det blir när den är varm har jag ingen bra förklaring till