3117
Sök

Volvo V70 2.5t AWD, rycker vid acceleration/gaspådrag

18 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Hej,
Har en Volvo V70 2.5t AWD 1998 (utan elektroniskt gasspjäll) med problem vid gaspådrag. Den rycker helt enkelt väldigt mycket. Detta är ett skitirriterande fel som jag inte längre vet vad jag ska/kan göra åt.

Detta händer oftast vid FULLGAS ( sad sad sad )

Har bytt:
Tändkablar
Bränslefilter
Luftfilter

Jag hoppas att någon har lösningen till problemet, så jag åtminstone vet vad det är.

med vänliga hälsningar

58 Inlägg
2 november 2011
Prova att byta stiften också smile

Volvo V40 2.0T, - 00

18 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
erikor skrev:
Prova att byta stiften också smile

Asså problemet kommer och går märkte jag nu. Körde nyss en sväng och då gick den fint.

Har kollat tändstiften de förbränner fint, och de ser rätt "bra ut".

Problemet verkar uppstå när motorn är varm sad

58 Inlägg
2 november 2011
Det jag kan tänka mig annars är antingen LMM;en, eller att spjällhuset måste göras rent. smile

Volvo V40 2.0T, - 00

18 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
erikor skrev:
Det jag kan tänka mig annars är antingen LMM;en, eller att spjällhuset måste göras rent. smile

Tack för du skriver här, verkar vara många som skippar tråden neutral

Hur får man reda på om det är LMM? Får testa ta bort spjällhuset och göra rent. sad Några fler tips?

58 Inlägg
2 november 2011
Koppla bort LMM. Blir det INGEN skillnad är den knas smile De var väl de jag kunde komma på nu för stunden. Det är väl till att prova det vi skrivit hittils, annars får man fundera vidare. smile

Volvo V40 2.0T, - 00

18 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
erikor skrev:
Koppla bort LMM. Blir det INGEN skillnad är den knas smile De var väl de jag kunde komma på nu för stunden. Det är väl till att prova det vi skrivit hittils, annars får man fundera vidare. smile

Det konstiga är att problemet verkar komma när motorn är varm, och det är när man trycker plattan i mattan. Nu är jag ju inte expert inom ämnet, men om det vore LMM borde det kanske hålla på så oavsett om motorn är varm eller inte? Även spjällhuset?

DAAAH så drygt problem. sad

58 Inlägg
2 november 2011
majmun skrev:
erikor skrev:

Det konstiga är att problemet verkar komma när motorn är varm, och det är när man trycker plattan i mattan. Nu är jag ju inte expert inom ämnet, men om det vore LMM borde det kanske hålla på så oavsett om motorn är varm eller inte? Även spjällhuset?

DAAAH så drygt problem. sad

Är inte heller någon expert på det här, men mor min har en V70 som ryckte lite. Då var det stiften. Då kom ryckningarna oregelbundet. Kanske är värt att köpa nya även om dom ser fräscha ut roll

Varför det blir när den är varm har jag ingen bra förklaring till sad

Volvo V40 2.0T, - 00

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 november 2011
Byt stift kör på vanliga bcp6es

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

18 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Byt stift kör på vanliga bcp6es

Ryckningarna slöar ner bilen. Det är som om "den vill fast inte kan" på något sätt.
Tror du att det kan vara stiften om det händer när den är varm?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 november 2011
Ja det tror jag å dom kostar typ 30 spänn styck å skadar gör det aldrig

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

57 Inlägg
24 maj 2012
Tänkte kolla om de löste sig för dig? har liknande problem med min hmm

18 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Fredish skrev:

Byt fördelarlock och rotor (Byt BÅDA!!) smile

Köp detta på biltema då det är samma märke (Bosch) på dem. Kostar 200kr komplett.

57 Inlägg
26 september 2012
Har en -99 med tändspolar wink men bytte turboregleringsventilen och lmm. gick mycket bättre smile

majmun skrev:
Fredish skrev:

Byt fördelarlock och rotor (Byt BÅDA!!) smile

Köp detta på biltema då det är samma märke (Bosch) på dem. Kostar 200kr komplett.

Sök