3632
Sök

Vad ska jag ha för vevstakar i min 855 T5, och var ska man köpa dom?

Truckdriver
25 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Vad ska jag ha för vevstakar i min 855 T5, och var ska man köpa dom?

Full gas spar tid!

Student
232 Inlägg
20 mars 2007
verdi, wössner eller spm. www.kgtrimning.se har verdi.

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

Truckdriver
25 Inlägg
299 Inlägg
20 mars 2007
stig parner motor H-profilstakar vet många som kör mycke effekt med sånna å dom kostar väll inte hälften av vad verdi-stakarna kostar

Truckdriver
25 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
vad kostar verdi stakarna då styck?

Full gas spar tid!

1 004 Inlägg
21 mars 2007
johan-s70-t5 skrev:
stig parner motor H-profilstakar vet många som kör mycke effekt med sånna å dom kostar väll inte hälften av vad verdi-stakarna kostar

annars har ju Sten Parner fina stakar:)... kör själv med dom smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

4 822 Inlägg
21 mars 2007
Kommer också köra med parner stakar, dom flesta av mina kompisar som har H-profil stakar kör också med dom.

www.stenparnermotor.se

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

272 Inlägg
21 mars 2007
Man har hört mkt skit genom åren om SPM-stakarna, att de är krokiga, skeva etc. Samt att Stig inte är att leka med om man sen ska försöka bevisa detta för hnm utan brukar neka och säga "Det är inget fel på stakarna". Samtidigt har vissa haft jättebra kontakt med hnm och bara possitiva erfarenheter av stakarna.

Sen vet man inte hur mkt som är bullshit och kryddat heller, kanske skitbra stakar rakt genom?!

Jag är själv sugen på smidda stakar, men SPM får det nog med bli då. Lämnar in dem till en mätfirma som kollar upp dem innan man monterar dem!

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

1 004 Inlägg
21 mars 2007
t5jip skrev:
Man har hört mkt skit genom åren om SPM-stakarna, att de är krokiga, skeva etc. Samt att Stig inte är att leka med om man sen ska försöka bevisa detta för hnm utan brukar neka och säga "Det är inget fel på stakarna". Samtidigt har vissa haft jättebra kontakt med hnm och bara possitiva erfarenheter av stakarna.

Sen vet man inte hur mkt som är bullshit och kryddat heller, kanske skitbra stakar rakt genom?!

Jag är själv sugen på smidda stakar, men SPM får det nog med bli då. Lämnar in dem till en mätfirma som kollar upp dem innan man monterar dem!

prata annars med Sten smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

41 Inlägg
21 mars 2007
Köp inga kit stakar köp mått beställda. Längre stakar= mera effekt och det gillar vi smile

4 822 Inlägg
21 mars 2007
Ekan_ skrev:
Köp inga kit stakar köp mått beställda. Längre stakar= mera effekt och det gillar vi smile

Öh, va?
Det ska ju vara en viss läng så man får rätt slaglängd, mer effekt fixar man med större turbo och högre laddtryck, man byter ju till H-profil stakar för att kunna ladda mer än 1,2 vilket är ungefär vad orginalstakarna tål.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

699 Inlägg
21 mars 2007
Köp stakar från Tm racing.. Deras är billiga å bra smile

Bilgalen elektriker :)

70 Inlägg
21 mars 2007
jag såg nåra RICKTIGA vevstakar på www.garget.com eller .se

No pain
No game

Sök