4797
Sök

Follow me home/kurvljusrelä

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 oktober 2012
Jag tänkte mest på Follow me home men det måste ju gå på blinkers med, reläet jag körde med gick tio minuter efter att strömmen slog på. Även om det hade konstant styrström....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
12 oktober 2012
Biltema har en fördröjning till kupebelysningen. Den kopplar man in vid brytaren på dörren. Vill säga när man öppnar dörren så får lampan jord (-) Kan en annan ide vara att man använder samma fördröjning fast man kopplar in den på minus kabeln på tex ljus omkopplaren. Dom borde man juh få en fördröjning på belysningen när man stänger av bilen/belysningen??

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
15 oktober 2012
Xyon_78 skrev:
Biltema har en fördröjning till kupebelysningen. Den kopplar man in vid brytaren på dörren. Vill säga när man öppnar dörren så får lampan jord (-) Kan en annan ide vara att man använder samma fördröjning fast man kopplar in den på minus kabeln på tex ljus omkopplaren. Dom borde man juh få en fördröjning på belysningen när man stänger av bilen/belysningen??

Den du menar är väl en liten kondensator/batteri? Det är väl bara två kablar? Jag har en stark känsla av att den är alldeles för klen att köra 2x60w på.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Team Breehäng
1 623 Inlägg
15 oktober 2012
Även jag är intresserad av att koppla fördröjning på ljusen då man stängt av, premar tråden smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
-Bazz3r- skrev:
Även jag är intresserad av att koppla fördröjning på ljusen då man stängt av, premar tråden smile

Ska du bara ha "coming/leaving home"-belysning så säljs ju färdiga kit för detta för runt 200:- på ebay

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Team Breehäng
1 623 Inlägg
15 oktober 2012
it_mutt skrev:
-Bazz3r- skrev:

Ska du bara ha "coming/leaving home"-belysning så säljs ju färdiga kit för detta för runt 200:- på ebay

Jaha gör de? big_smile Hur kopplar man in de då? smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
-Bazz3r- skrev:
it_mutt skrev:
-Bazz3r- skrev:

Ja det vet jag inte, antar att det dock inte handlar om några komplicerad inkoppling

Team Breehäng
1 623 Inlägg
15 oktober 2012
it_mutt skrev:
-Bazz3r- skrev:
it_mutt skrev:

Ja det vet jag inte, antar att det dock inte handlar om några komplicerad inkoppling

Okej, ska se vad jag hittar smile Tack för hjälpen! smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
-Bazz3r- skrev:
it_mutt skrev:
-Bazz3r- skrev:

http://www.ebay.de/itm/COMING-LEAVING-H … 478wt_1139

universal

Team Breehäng
1 623 Inlägg
15 oktober 2012
it_mutt skrev:
-Bazz3r- skrev:
it_mutt skrev:

http://www.ebay.de/itm/COMING-LEAVING-H … 478wt_1139

universal

Se där ja! smile Men tycker de ser kompliserat ut hmm

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Transportbranschen
46 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
Jag är nu på jakt efter starka DRL då mina är vinklade för mycket åt sidan. Skulle vara kul att även köra fördröjning på dem men det är enklare då dom har matning direkt från cigguttaget.

1.3 miljarder kineser kan inte ha fel -Köp Volvo!

Sök