2862
Sök

Gör denna informationen platsprotokollet icke godkänt?

682 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Hej!

Fick hem papprerna idag från min påstådda fortkörning, kan det här göra platsprotokoll ogiltigt?
Rabblar upp det här!

"är beredd godk. kontorsförel. (o-bot)" inget ikryssat - är för bara bot va?
Inget kön ifyllt, varken man eller kvinna.
Körkortsomhändertagande, inget ifyllt. Fast de tog det..
Ej ifyllt enhet brevid polismyndighet: posyd
Står längst ner, rapporten upprättad av: (titel, för- och efternamn) först har mätman skrivit och sen kryssat över, sen har tjejen skrivit brevid (som inte mätte) utan att fylla i sin polistitel.. samt skrivit 269 efter. På namnförtydligande står det "anders" överstryket, sen Anna Bohman brevid.
Trafikliggaren/tillf. kontr. är ifyllt på "rapporten" men ej på platsprotokoll! Där är inget ifyllt. Ingen signatur på varken Vägmärken ellertrafikliggaren på rapporten, dock på protokoll.

Körriktning ej ifylld / markerad på något papper.
Med rapporten är inget "bilagor" ifyllt, fastän det är med en massa jäkla papper.
Vägnr ej ifylld på rapport.
Daglig kontroll är utförd 16.44 tagen 22:28 .
Försvarare begärs/begärs ej ej ifylld. Fastän det står i bifogat vittnesmål att jag först vill ha, sen ångrar mig när vi måste åka till stationen.
Inget ifyllt på varken FU inledd eller inleds ej. Alltså ingenting längst ner på rapporten!
Position "nedkrupen i diket vid korsningen" <- står inte vilken korsning. Dock står det det på "plats" (två olika)
Reg.nr / fabrikat: svart bil m. vinge " mätning "Låst i baken" regnr är uppenbart ditskrivet efter, på platsprotokoll är dock färdriktning ifyllt. 
dock ingen färdriktning ifyllt lägnst ner på platsprotokoll.
på plats protokoll står det inte att trafikliggare är kontrollerad.

På vittnesmål från mätman står det "svart bil med vinge, hann urskilja *** på regnr " bara här brister det, min bil är blå.

Beslag verkställt: Nej material för analys: nej
I detta pm säger mätman (trots kurvig väg) att han urskiljer mina påstådda baklysen hela vägen.
I dom två kvinnligas vittnesmål står det att dom tappar mig ur sikt för några sekunder.

Är även fabricerat vad jag har sagt, jag har alltså ALLTING på film, ALLT jag har sagt (hade telefonen på i fickan, under HELA förhöret) han sa att jag har sagt "hade jag haft chansen hade jag kört ifrån" verkligen inte. Jag sa "hade jag ansett mig skyldig så hade jag väl åkt iväg om mitt kort redan var rykt?"

Samt att på förenklad delgivning är varken mitt personnummer eller datum eller namnförtydligande ifyllt, enbart min "kråka" där dem sa att jag inte erkännde NÅGONTING eller tyckte dom hade rätt. Detta finns även på film.

De säger även att jag inte har varit där och kört, men det sa jag visst det. Vi var där tidigare under kvällen, vid cirka 20.30 åkte sedan till nkpg och hämtade en vän och åkte tillbaka, tycker dom att det är orimligt att vi är tillbaka 22:40 då? (vilket var ungefär när vi blev stoppade )

Bad om utbildningsbevis, fick hem om "KUSTOM PROLASER II" mätverktyget han använde var trean, alltså III. Då saknar han utbildning för detta.

Hur ska jag gå vidare, skriva och KRÄVA att de lägger ner hela köret?

682 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Glömde nämna, han (mätman) genomgick utbildningen 29 mars 2004. Hur länge räcker den?

Dom skrev fel datum på 2 olika papper. I platsprotokoll stod det "04-13" 2012 att den verifierades då, men på besiktningsprotokoll står det 04-24.. Alltså har man missat 11 dagar! 

På platsptrokoll har man alltså även glömt fylla i  "åtgärd".

682 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
Någon? Chansningar är välkomna, då jag själv inte är insatt.

1 353 Inlägg
16 oktober 2012
Jag är inte särskilt insatt, men jag klarade mig ifrån bot förut när jag påpekade att dom glömt fylla i namn på vem som utfärdat boten, fick dock bot för att "framfört fordon trots obetald skatt" eller nåt sånt, fick brev hem efter en vecka att "utredningen blivit nedlagt pga. bristande/bristfälliga uppgifter" kommer inte ihåg fullt ut vad det stod nu, är många år sen, men nåt sånt stod det iallafall

så nån liten chans finns det kanske smile
Senast redigerat av Batta (16 oktober 2012)

There's no replacement for displacement

682 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
Hm, har gått 1,5 vecka nu, tycker jag borde få svaret snart.. 

Det jävligaste är ju väntan - iochmed att den inte räknas in på spärrtiden vad jag förstått. 

Skickade in ett brev till dom iallafall, polisen alltså. Där jag bifogade en bild från några dagar efter vi köpte bilen, då var den blå med regplåt synlig. Ur regbevis där det står färg blå samt en bild från typ någon dag efter vi hade blivit stannade. Bifogade även en "stillbild" under förhöret från min filmkamera där man ser att min bil är blå! med ett litet meddelande att jag skulle haft ett jäkligt snabbt lackerarlag.

Stod på förhörspappret med mig att jag enbart är "misstänkt" och inte skäligen misstänkt, borde vara ett litet plus där iallafall..
Senast redigerat av DanneSundin (16 oktober 2012)

KHRacing
16 oktober 2012
1,5v är ingenting alls i dessa sammanhang. det kan ta flera måader fö enklare saker.  bara o vänta - eller åka till stationen & be att få tala med ansvarigt för trafikpolisen i ditt län.

682 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
Dem sa "1-2 veckor".. 

Dem har själva skrivit "svart bil m. vinge" flera gånger i sin rapport, samt att de tappade bilen dem jagade under ett par sekunder.. 

Står även vart han stod och att han var "nedkrupen i ett dike" finns bara ett problem, det är enbart en trottoar brevid vägbanan här, närmaste dike är cirka 1-2 km bort. Samt att han stod minst 2M bort från vägbanan - En trottoar är väl bara en 1.5 meter? max?

280 Inlägg
16 oktober 2012
Snacka om rörigt, men det är bara att vänta o se vad som händer. Knappast någon här som kan reda ut det hela.

/Fredrik

528 Inlägg
16 oktober 2012
Men körde du för fort?  Han har tagit dig med laser och du körde enligt den för fort. Vad är problemet? 
Vore tokigt om du undkom böter bara för att han glömt ange ditt kön, eller missat färg på din bil. Det vore ju lika tokigt som om en eventuell inbrottstjuv undkommer straff bara för att hans färg på sockarna inte står nämnda i protokollet.  Jag menar,  han tog ju dig?

682 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
Rensvinf skrev:
Men körde du för fort?  Han har tagit dig med laser och du körde enligt den för fort. Vad är problemet? 
Vore tokigt om du undkom böter bara för att han glömt ange ditt kön, eller missat färg på din bil. Det vore ju lika tokigt som om en eventuell inbrottstjuv undkommer straff bara för att hans färg på sockarna inte står nämnda i protokollet.  Jag menar,  han tog ju dig?

Suck.

Läs min bild på min bil, historian kort som kort:

Polisman 1. lasrade en bil
Bil åkte iväg "i en hög hastighet"
poliskvinna 2 & 3 åker efter. tappar synlighet på bilen i några sek.  <- beskrivs även i PM.
Jag kommer från Nyköping, blir stannad av en skitarg polisbil som kör in mitt framför däcken på en på 70 väg med blålymet påslaget precis framför så man får nita. Sen sa hon "Det luktade bränt" - konstigt när jag målade 4st halvmeterssträck.   
Jag helt ovetande "Det gick lite fort där va?"
"vad pratar du om?"

osv osv. Så aktuell bil dem jagade har kört någonstans, medans jag, HELT OSKYLDIG blir tagen i en hastighet som jag KOMMER att förlora kortet i om inte protokoll / rapport är felaktigt ifylld.
Senast redigerat av DanneSundin (16 oktober 2012)

682 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
Blev ringd idag, vill tydligen ha ett nytt förhör "åklagaren hade beslutat att det skulle avslutas på ett annat sätt" ändrat till vårdslöshet i trafik.. 

Han visste inte att jag hade fått tagit del av utredningen (har alla papper som de har ) så när jag började rabbla upp saker som inte stämde ur promemorian samt berättade att jag hade multimediastöd för händelsen så verkade han tro lite mer på mig.

ev. påföljd blir utan kort 3 månader > villkorligt om det blir grov. Samt penning om bara hastighetsöverträdelse eller dagsböter om vårdslöshet. 

Bör jag ha en advokat med mig?

Driver kolfibervinyl.se
120 Inlägg
17 oktober 2012
kan underlätta med advokat i detta fallet

En bil, två fil, tre mil

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
17 oktober 2012
22.28 vid denna tiden på året ser en blå bil ganska svart ut.
Även om en trottoar är 1,5m bred kan man befinna sig 2m från vägbanan - beroende på var på vägbanan man vill mäta till. Mitten t ex?

Låter knappt troligt att en bil väldigt lik din (fast svart då) med samma bokstäver i regskylten skulle åka nästan samma väg som du och sen försvinna under bara ett par sekunder där du då dyker upp och får skulden för allt.

Det är inte så att du till varje pris vill slippa ta ditt ansvar efter att ha luftat boxermotorn "lite"?
(Såklart kommer du inte erkänna det här heller, men det känns ganska genomskinligt även när det bara är din sida av storyn vi får)
Senast redigerat av matteeee (17 oktober 2012)

/Mattias

682 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
Du får tro vad du vill. smile

Edit: första mätning (då ingen hann stoppa misstänkte fortkörare) så fick han ut första 3 bokstäverna.
I hans egna promemoria står det "(...)Jag mäter den nu bakifrån till 126km/h, men hinner inte läsa av regisreringsskylten (Japp, regisreringskylten skrev han ). Stoppatrullen åker efter, jag observerar bilens BAKLYSE (samtidigt som en annan bil ska ha varit bakom aktuell bil ) tills dess de FÖRSVINNER ungefär i höjd med pizzeria Arena. Stoppatrullen är då ett par sekunder bakom"

Paranteserna är skrivet av mig, resten ur Inspektörens PM.

Sedan det lite mer intressanta, i ena kvinnliga konstapelns PM (föraren) står det att hon såg bakljusen HELA TIDEN! (Endå så ska misstänkt bil hunnit svänga runt i rondellen, åka cirka 100m för att sen bli stannad. "några sekunder" var det ja. )

"Jag känner att jag får trampa gaspedalen i "backen" för att ha en chans att hinna ikapp aktuell bil.  "

Medans det i andra PM'et av passageraren uppges att de fastnade bakom en annan bil som de var tvungna att köra om! Detta på en kurvig väg, finns inte en chans i helvetet att hon har röntgensyn.   

"backat in bilen vid snäckgatan"

Under tiden för mätningen (som var i baken på aktuell bil) så ska dom alltså ha kommit ut och legat hack i häl.

Låter föga troligt.  OM det nu hade varit jag.
Senast redigerat av DanneSundin (17 oktober 2012)

Muttley
17 oktober 2012
Varför skrev du under om du nu inte är skyldig ???  Du har ju godkänt ett "kontrakt" utan att ha den blekaste om vad du har skrivit på tydligen.

Läs innan du skriver på något nästa gång.

241 Inlägg
17 oktober 2012
om man erkänner något som man tycker att man är oskylldig till varför då skriva på ett erkännande  --lite osmart va

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 oktober 2012
Alltså jag förstår inte mycket av denna tråd men är du oskyldig eller att det saknas bevis och de anklagar dig måste du ha advokat, har du halv- eller helförsäkring har du rättsskydd som du då borde utnyttja.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

75 Inlägg
18 oktober 2012
Advokat får du endast om du riskerar att få fängelse annars får du betala den själv

Sök