15 oktober 2012
Trådstartare
Hej!
Fick hem papprerna idag från min påstådda fortkörning, kan det här göra platsprotokoll ogiltigt?
Rabblar upp det här!
"är beredd godk. kontorsförel. (o-bot)" inget ikryssat - är för bara bot va?
Inget kön ifyllt, varken man eller kvinna.
Körkortsomhändertagande, inget ifyllt. Fast de tog det..
Ej ifyllt enhet brevid polismyndighet: posyd
Står längst ner, rapporten upprättad av: (titel, för- och efternamn) först har mätman skrivit och sen kryssat över, sen har tjejen skrivit brevid (som inte mätte) utan att fylla i sin polistitel.. samt skrivit 269 efter. På namnförtydligande står det "anders" överstryket, sen Anna Bohman brevid.
Trafikliggaren/tillf. kontr. är ifyllt på "rapporten" men ej på platsprotokoll! Där är inget ifyllt. Ingen signatur på varken Vägmärken ellertrafikliggaren på rapporten, dock på protokoll.
Körriktning ej ifylld / markerad på något papper.
Med rapporten är inget "bilagor" ifyllt, fastän det är med en massa jäkla papper.
Vägnr ej ifylld på rapport.
Daglig kontroll är utförd 16.44 tagen 22:28 .
Försvarare begärs/begärs ej ej ifylld. Fastän det står i bifogat vittnesmål att jag först vill ha, sen ångrar mig när vi måste åka till stationen.
Inget ifyllt på varken FU inledd eller inleds ej. Alltså ingenting längst ner på rapporten!
Position "nedkrupen i diket vid korsningen" <- står inte vilken korsning. Dock står det det på "plats" (två olika)
Reg.nr / fabrikat: svart bil m. vinge " mätning "Låst i baken" regnr är uppenbart ditskrivet efter, på platsprotokoll är dock färdriktning ifyllt.
dock ingen färdriktning ifyllt lägnst ner på platsprotokoll.
på plats protokoll står det inte att trafikliggare är kontrollerad.
På vittnesmål från mätman står det "svart bil med vinge, hann urskilja *** på regnr " bara här brister det, min bil är blå.
Beslag verkställt: Nej material för analys: nej
I detta pm säger mätman (trots kurvig väg) att han urskiljer mina påstådda baklysen hela vägen.
I dom två kvinnligas vittnesmål står det att dom tappar mig ur sikt för några sekunder.
Är även fabricerat vad jag har sagt, jag har alltså ALLTING på film, ALLT jag har sagt (hade telefonen på i fickan, under HELA förhöret) han sa att jag har sagt "hade jag haft chansen hade jag kört ifrån" verkligen inte. Jag sa "hade jag ansett mig skyldig så hade jag väl åkt iväg om mitt kort redan var rykt?"
Samt att på förenklad delgivning är varken mitt personnummer eller datum eller namnförtydligande ifyllt, enbart min "kråka" där dem sa att jag inte erkännde NÅGONTING eller tyckte dom hade rätt. Detta finns även på film.
De säger även att jag inte har varit där och kört, men det sa jag visst det. Vi var där tidigare under kvällen, vid cirka 20.30 åkte sedan till nkpg och hämtade en vän och åkte tillbaka, tycker dom att det är orimligt att vi är tillbaka 22:40 då? (vilket var ungefär när vi blev stoppade )
Bad om utbildningsbevis, fick hem om "KUSTOM PROLASER II" mätverktyget han använde var trean, alltså III. Då saknar han utbildning för detta.
Hur ska jag gå vidare, skriva och KRÄVA att de lägger ner hela köret?