4428
Sök

Vilka har rätt att sätta P-Böter???

76 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Hej!!

Jag undrar vilka som har rätt till att sätta P-Böter... Får Polisen gör det??

Vill bara veta (Ord står mot ord här:P)

MVH/ Mathias

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!

Busdriver
389 Inlägg
22 mars 2007
klart polisen får sätta parkeringsböter, privatpersoner får också sätta parkeringsböter om privatpersonen i fråga äger en parkering.

302 Inlägg
22 mars 2007
japp har själv råkat ut för att bli lappad av snuten
mvh

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

873 Inlägg
22 mars 2007
Ja det får dom.
De går faktiskt ut i närområdet vissa dagar och lappar allt, någon drive då och då antar jag.

Närpolisen brukar vara nitiska och sätta böter på varenda liten skitsak de kan komma på.
Antar att det är för att de är på dåligt humör för att de blivit degraderade till lapplisor just den dagen wink

Don't get mad, get even.

379 Inlägg
22 mars 2007
Vaktbolag kan också sätta. Om de är berättigade till det t ex i ett bostadsområde. Har för mig att räddningstjänsten också får det. Är som sagt inte säker, men jag har hört något om det.

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

2 911 Inlägg
22 mars 2007
900R skrev:
Har för mig att räddningstjänsten också får det. Är som sagt inte säker, men jag har hört något om det.

Jodå, rätt vanligt i småkommuner där räddningstjänst har kommunjour, så kan dom lappa bilar som står galet vid badhus t.ex.
Förekommer dock mest av utrymningsskäl eller möjlighet för utryckningsfordon att komma fram eller hindrande av det, förekommer inte så mycket andra böter.

Kettunen
22 mars 2007
Det är la samma med Falk , Sercuritas?????

2 911 Inlägg
22 mars 2007
Det går att sammanfatta jättenkelt.

De som får lappa bilar är de som av parkeringsägaren är utsedd att sköta bevakning, kan vara vad och vem som helst.

Sen finns det ett gäng andra i myndighetsutövande som får lappa utan att ha avtal ang. bevakning på platsen, t.ex. polis och räddningstjänst. (inte vaktbolag såvida dom inte har bevakning avtalat på platsen).

Kettunen
22 mars 2007
Okaaaaay´s

205 Inlägg
22 mars 2007
Precis som Decibel säger..

Tråkigt att man blir lappad på skolparkeringen för att man står utanför rutan bara :E

Sleeper
3 084 Inlägg
22 mars 2007
då vill vi ju höra om det var du som hade rätt också =P

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

401 Inlägg
25 mars 2007
Edman skrev:
klart polisen får sätta parkeringsböter, privatpersoner får också sätta parkeringsböter om privatpersonen i fråga äger en parkering.

kan en privatperson verkligen sätta böter??

har nämligen en som ibland ställer sig på min betalda plats! störigt! >_<

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

5 198 Inlägg
25 mars 2007
som privat person tvivlar jag på ett du kan,, iaf om du HYR p platsen kanske annat om du köpt den...

401 Inlägg
25 mars 2007
gamlingen skrev:
som privat person tvivlar jag på ett du kan,, iaf om du HYR p platsen kanske annat om du köpt den...

hmm ja jag tvivlar också på det,

men vad kan man isåfall göra om nån ändå ställer sig på sin plats?!
Man betalar ju för den så varför ska man då tillåta att nån annan ställer sig!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
25 mars 2007
Ringa fastighetsbolaget och klaga, så kan de bötfälla felparkeraren.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

159 Inlägg
25 mars 2007
parkera in fanskapet som tar din plats då smile samt sätt en lapp me ditt Nr på hans ruta så får han ringa när han vill ut, så kan du skälla ut han samtidigt smile

3 722 Inlägg
25 mars 2007
Kettunen skrev:
Det är la samma med Falk , Sercuritas?????

Tänk på att det inte bara är  Falk och securitas, utan även andra vaktbolag som fått tillstånd. Så i dagens läge måste man passa sig för att dom är jäkligt petiga, kaxiga för att dom får lappa bilar. wink

12 086 Inlägg
25 mars 2007
Jag vart lappad av snuten på en gräsmatta som inte änns ägdes av kommunen, gick ner till station o fråga vad fan de höll på med. Då strök de boten.

250 Inlägg
25 mars 2007
c0nne skrev:
Edman skrev:

kan en privatperson verkligen sätta böter??

har nämligen en som ibland ställer sig på min betalda plats! störigt! >_<

Det är så att privatpersoner kan lappa om dom äger parkeringen. Hur skulle annars vaktbolag kunna lappa? dom vakterna har ju inga fler befogenheter än dig och mig annars...

Att folk parkerar på din parkering är rent utsagt svinaktigt, Jävla grisar rent utsagt. Min mor har en ganska bra parkering nere i stan här också, har ibland samma problem, ser att nån står där eller är på väg att parkera brukar jag ifrågasätta hur mkt han/hom betalar för att stå där. Dom brukar flytta sig rätt snabbt. Hur som hälst, vill du ha en bil lappad kan du ju alltid prata med markägaren eller försöka ringa polisen. Tror dock inte att polisen har tid med sånt...

------------------------------------------------------

Sök