Hej ska försöka göra en lång historia kort om de går
Bilen: Nissan skyline gts 1993
ändringar jämte original look... Fullbur,Större insug,intercooler,avgasystem,extraktor,stor turbo...det är vad man visuellt kan se.
nu till bekymmret...
när jag köpte bilen iår 2012 hade den varit besiktad senast 2008, under dom här 4åren har den fått sig ett par rejäla moddningar såsom bur å mer trimmad motor...å förra ägarens tanke när han satt i buren var nog att denna bil kommer enbart brukas till bana så bes är inget att tänka på...
Nu köpte jag den tillslut å jag har enbart bytt sprut å mappat om den till gå 600hk på bensin.
Sen börja jag känna fan jag vill kunna ta bilen på vägen å dra det är ju halva nöjet:)
Sagt å gjort ringde å boka för bes..tänkte dra en fuling å förhoppningsvis få en månad:)
Besiktning nr1: glider in å dom 2 bes herrarna viska lite..sen så dom den här lär du ju regbes, pga att du har bur!!! Jaha sa jag...å verka okunning.
Men sen forsatte dom bes som vanligt å fick till slut 4st 2:or.
2st på co och 1st på hc samt en 2:a på bakdäcken som ha slut..
Men sen visste dom inte hur dom på in för buren:S...så då skrev dom en förläggande för regbes (fullständig regbes)
Men en månad fick jag:D
Så ringde jag å förklara läget hos bokningen å dom sa att jag vart få bilen godkänd innan burreggningen.
Sagt å gjort satt på en katt eftersom jag ej hade nån på bes 1
å bytte bakdäck.
Bes nr 2: for dit dom snegla på bakdäcken å tjuppa in avgasmätarn...klartt!!! bra värden sa dom:) Nu är alltså bilen godkänd:)
For hem å tänkte fan jag kanske slipper reggning...men såg att det låg en notis att den måste reggas senast 7/9.
ringde å boka reggning fick tid den 6/9 2012.. Å då fråga hon i telefon vad jag skulle regga för då? Jo jag har mont bur sa jag. Okej då skriver jag in här monterat bur...sa hon. Sen sa hon då skriver du bara vad du har ändrat på ett a4 papper sen är du välkommen hit.
Mitt dilemma: ska dom bara kika på buren eller tittar dom hela bilen?
Tittar dom bara buren är det nog hellugnt.
Men ska dom se allt tror jag dom kommer reagera på turbon som inte ser så original ut.. Å då är jag väl helkörd lr?
Men bilen är ju faktiskt godkänd nu som Den ser ut med sina "600hk" den har ju bra värden å allt?
eller Beror det helt på vem man träffar som regbesiktare tur el otur:S
Men jag har en fuling jag ev kan köra med...såhär lyder den: jag ringer nån dag innan å säger att turbon skar å jag ev inte hinner få dit en innan reggning å lär ta trailer dit?
Tror ni det blir tvärstopp eller ska jag bara fara dit som den är å hoppas på tur?
Om du orka läsa igenom allt detta skriv gärna nått tips hur ni har gjort eller skulle göra:)
en frpga till:P vad händer om nått skulle brista i protokollet vid regbes har man lortat bort 1200spänn då oxå lr?