4 februari 2013
Trådstartare
Tack för all eran kunskap och era åsikter!
Det verkar tydligt vara lite grupperat i Xenon frågan, om huruvida man ska ha på ett sätt eller ett annat. För min del känner jag att jag helst vill vara så laglig så möjligt i min "modding" och därav helst slippa andra ordväxlingar m.m. som kan uppstå.
För att sammanfatta lite av det ni har skrivit så blir det alltså såhär:
Om jag ska ha Xenon-look så bör jag kolla på någon av dessa lampor: Osram NightBreaker,Philips Xtreme Vision,Philips BlueVision eller Cosmo blue. Samt om att jag vill konvertera så kan jag fritt göra det på helljuset.
En helkonvertering på helljuset är helt klart intressant såvida det är ok, men då handlar frågan mer om tiden det tar innan jag får full ljusbild samt om jag kan använda samma strålkastare som till halogenet? Skulle jag följa detta alternativ så känns det nog som om att jag skulle ha ett par Xenon look lampor i halvljus, för att det ska se snyggt ut. Där känns Philips BlueVision som ett snyggt förslag!
I allmänhet söker jag både snyggheten och säkerheten (att man ser längre/bredare och bättre) utan att behöva ordväxla med någon alls om huruvida jag bländar/inte bländar, att det är lagligt/olagligt osv. Jag vill helt enkelt få alla parter nöjda.
Edit...
Mvh
Sahi
Senast redigerat av sahi (4 februari 2013)