3741
Sök

Har någon testat detta? (avgas)

304 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Har någon testat detta?roll
http://www.biltema.se/products/product. … emId=88169
Och vad tycker ni om produkten generellt?  Jag funderar på det rostfria alternativet. smile

I have my own race...

Evolution Garage
394 Inlägg
4 april 2007
Är själv nyfiken på om någon testat detta!
Verkar grymt bra om det funkar! Busenkelt att bygga med smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
4 april 2007
har bara testat med en kort stump som tryckrör till ic:n, för att bryta vibrationerna från motorn å va jag vet så har det funkat till det wink tongue

Kontot inaktivt
104 Inlägg
4 april 2007
Mina erfarenheter av flexislang för avgas är att det är värdelöst. Dom går isär i "lederna" när det slitits nog mycket.
Nu är det dock många år sen jag provade, så dom kan ha löst såna problem sen dess. Men jag kan inte efter vad jag själv lärt mig rekommendera detta.
Tillfällig nödlösning, ja. Permanent lösning, nej.

Ska man köra flexi, så ska man kära med den variant som är stålnätomspunnen. Den är betydligt bättre anser jag. smile
Senast redigerat av Addekarlsson (4 april 2007)

304 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Jag köpte faktiskt en meter idag. Tror det kan fungera. smile Frågan är hur länge håller det. hmm Den skall sitta mellan bakre ljuddämparen och mellanröret.  Kollade också sådana på Micro. Men deras var väldigt tunna. Själva butikschefen avrådde från det valet. Men Biltemas av rostfritt stål kändes betydligt bättre. Förzinkade kändes lite ”B”. Monteringen skall ske på fredag. Tänkte samla lite åsikter så länge det går att ångra sig. cool

I have my own race...

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
5 april 2007
Brukar funka bra att skarva ihop 2 befinliga rör med. Men i övrigt (att bygga längre sträcka med) har jag inte provat, men är tveksam.

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 april 2007
skulle nog påstå att det kommer gå sönder efter nästa vinter så satsa på att byta det bakre avgassystemt eller alltihop

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
5 april 2007
hade det fram på min gammla BMW men fasten de va nytt så läckte det...
så ja skulle inte köpa det iaf

397 Inlägg
5 april 2007
Inget fusk.. det tjänar du på i längden.. svider till i plånboken just då när du köper bra grejer, men sen är det problemfritt..

//Stoffe

304 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
Slangen skall tillbax till Biltema. Det blir som planerad ny japs och riktiga 2,5" rör till mellanröret. Köpte simons. Men inga rostfria. Tycker ni att det var fel? roll
Senast redigerat av Sir_Ed (6 april 2007)

I have my own race...

12 086 Inlägg
6 april 2007
Asså jag har ingen erfarenhet av flexslangen, men de låter jävligt B.
Kan knappast hålla i längden.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
6 april 2007
det är totalt värdelöst hade sånt på brorsans merca ca 20cm en böj på ca 15 grader och så fort det böjdes så började det läcka i skarverna bättre att köpa på mekonomen gorde jag efter och det har hållt i 1 år nu tongue

304 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
Allt är på plats. Tog inga risker med slangen. Låter grymt! big_smile

Tackar alla för rådgivning! lol

I have my own race...

304 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare

I have my own race...

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 april 2007
Körde sån variant på gokarten i en skarv vid ljuddämparen, den fick bytas varje gång man kört hmm så ja har inte god erfarenhet av den.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök