Mina erfarenheter av flexislang för avgas är att det är värdelöst. Dom går isär i "lederna" när det slitits nog mycket. Nu är det dock många år sen jag provade, så dom kan ha löst såna problem sen dess. Men jag kan inte efter vad jag själv lärt mig rekommendera detta. Tillfällig nödlösning, ja. Permanent lösning, nej.
Ska man köra flexi, så ska man kära med den variant som är stålnätomspunnen. Den är betydligt bättre anser jag.
Jag köpte faktiskt en meter idag. Tror det kan fungera. Frågan är hur länge håller det. Den skall sitta mellan bakre ljuddämparen och mellanröret. Kollade också sådana på Micro. Men deras var väldigt tunna. Själva butikschefen avrådde från det valet. Men Biltemas av rostfritt stål kändes betydligt bättre. Förzinkade kändes lite ”B”. Monteringen skall ske på fredag. Tänkte samla lite åsikter så länge det går att ångra sig.
Slangen skall tillbax till Biltema. Det blir som planerad ny japs och riktiga 2,5" rör till mellanröret. Köpte simons. Men inga rostfria. Tycker ni att det var fel?
det är totalt värdelöst hade sånt på brorsans merca ca 20cm en böj på ca 15 grader och så fort det böjdes så började det läcka i skarverna bättre att köpa på mekonomen gorde jag efter och det har hållt i 1 år nu