3008
Sök

Stöttigt med Coilovers!

9 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
Hade föreställt en mjuk och fin men sammtidigt en stabil väghållning med coilovers. Men kanske hade fel förhoppningar. Eller är det något ja inte gjort rätt??
Om jag tex har ställt baken hårdare än fram studsar framvagnen då?? För har det problemet med den att det studsar något fruktansvärt.
Ge mig tips är ni hyggliga
MVH Jim

Hhehehehhest
375 Inlägg
3 april 2013
Du kan ju börja med och tala om vad du köpt för coilover ?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Voodoo
1 444 Inlägg
4 april 2013
Jimpala skrev:
Hade föreställt en mjuk och fin men sammtidigt en stabil väghållning med coilovers. Men kanske hade fel förhoppningar. Eller är det något ja inte gjort rätt??
Om jag tex har ställt baken hårdare än fram studsar framvagnen då?? För har det problemet med den att det studsar något fruktansvärt.
Ge mig tips är ni hyggliga
MVH Jim

har inte  colis på min men  bak låg de på genomslags gummina med 55mm sport sats och  när jag tog bort 2/3 del av genom slags gummit så vart de mkt  behagligare  och inte lika stötig  testa  mjukare bak

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

1 365 Inlägg
4 april 2013
+1, efter att ha kollat på dina bilder ser det ut som de billigaste, dvs 2500 kronors varianten. Med dem kan du glömma att du får någon behaglig resa. Du måste lägga ut minst 7-8000 för att kunna få lite bättre grejer och då kan man få en behaglig resa eller stenhård. Men du har ivarjefall ett val

Nyman1337 skrev:
Du kan ju börja med och tala om vad du köpt för coilover ?

463 Inlägg
4 april 2013
Brukar som regel vara så att billigt skräp är stenhårt. Dock är de rätt stor skillnad vad man har för bil. Har kört lågprismärke på både en Audi A3 och en större A4 Avant. På A3 va de inte behagligt någonstans, medans A4 kunde jag fara 100-tals mil med husvagn utan problem. Generellt kan man nog ändå säga att man kan glömma bra komfort när man sänker mycket. Säger sig ju egentligen själv, han man haft samma fjädringsväg som osänkt hade de ju tagit i överallt i hjulhusen

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82

7 277 Inlägg
4 april 2013
När du sänker bilen så blir du av med en hel del fjädringsväg och då måste man ha hårdare fjädring annars går dom i botten.
Det är billigare att kasta på hårda fjädrar än att testa sig fram till bra progressiva fjädrar.

9 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
Okej. De va så illa alltså?? Frågade folk innan jag köpte dem här. Och de sa att det inte skulle va nåra problem. Men okej. Då blir de sänkfjädrar ist!

1 365 Inlägg
4 april 2013
Det största problemet är väl att folk ofta promotar vad de själva köpt utan att ha någon annan erfarenhet från några andra coilovers.

Progressiva Sänkfjädrar med bilstein dämpare kan inte gå fel och är garanterat bättre både vad gäller väghållning och komfort. 

Jimpala skrev:
Okej. De va så illa alltså?? Frågade folk innan jag köpte dem här. Och de sa att det inte skulle va nåra problem. Men okej. Då blir de sänkfjädrar ist!

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
4 april 2013
billiga coilovers funkar ju i princip så ju mer du sänker, ju hårdare är dem.

på de dyrare coilsen så kan man både ställa mjukhet och höjd smile då kan du köra lika lågt som nu, fast med riktigt mjuka fjädrar!

Stil>Funktion

Sök