3396
Sök

Får ej igång mitt ljud system hjälp :-)

5 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Köpte en bas igår en JBL GTO1204BP och jag hade två slutsteg i Mutant NW280SP. men jag fick inget att fungera!
Jag provade med båda stegen och jag provade bytta kablar fram till stereon men inget hände.
På slutsteget så lyser den gröna lampan väldigt starkt så där är ju ström och bra jordad.
Men ljudet var e det? Kan de va dom låg nivå kablarn i stereon som är i sönder så ljudet inte kommer fram? Eller är de steget som är för litet till den här basen ?

5 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Påmslutsteget står de ju först GND sen rem sen B+. GND är de inte jord sladden ? Och rem är väl remot sladden till stereon och b+ till batteri sladden ?

21 761 Inlägg
14 april 2013
Det du skriver om B+ och remote och GND stämmer bra, så är det. smile

Har själva stereon fungerat innan du satte dit baslådan?

5 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Har aldrig kopplat en bas till den stereon innan men stereon fungerar annars utan problem. Kan lyssna på cd och radio wink

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
14 april 2013
Det är inte så att du måste aktivera lågnivåutgångarna på stereon?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

5 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Aktivera ? Hur gör man det?:-) om de nu går på den stereon wink

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
14 april 2013
Hur långt är ett snöre? wink Hur ska vi kunna svara när du inte har skrivit vilken spelare det gäller?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

5 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
pioneer deh-1600R  . Frågan är om de ut taget där bak är till så man kan koppla in bas.

2 037 Inlägg
14 april 2013
Du har inte fader ställt så det endast spelar ur framhögtalarna?
Lågnivåutgången på äldre stereo brukar vanligtvis vara gjorda för slutsteg till bakre högtalare. Burkar även vara märkt på kabeln eller bak på stereon vad det är för lågnivå.

Och du kan ju alltid testa att koppla inte en annan ljudkälla till förstärkaren och se om det då spelar något, för att säkerställa att förstärkaren fungerar. Kom då ihåg att ha igång bilstereon så förstärkaren är igång när du testar...

Sök