Som sagt, någon med erfarenhet av Nokian Hakka Black? Har köpt dessa genom jobbet och vet egentligen inte så mycket om dom mer än det man kan läsa på deras hemsida. Fått hem dom idag och ska krängas på fälg i helgen, är bara lite nyfiken på ifall någon kört med dessa och vad man kan tänkas förvänta sig utav dem
Hakka black kom på 3plats i årets däcktester, dem fick 9,1 i betyg jämför med Continetal som fick 9,3, så dem ska väl vara okej, jämfört med Nankaang som fick 6,7 i samma test. Dock har jag EJ kört med dem själv, men eftersom vi är återförsäljare av både Nokian, continetal och hancock så snappar man upp en hel del information. Testa dem och se själv vad du tycker
Eftersom jag har köpt dom så är jag ju så illa tvungen att åka på dom också, bara var lite nyfiken på dess egenskaper och ja.... rent allmänt vad man kan förvänta sig av dem. Däcktester och tillverkarens lovord i all ära, men dessa kan skilja en del mot verkligheten
Jag kör på på Hakka Black och det är något vassare än föregångaren Hakka Z. Hakka Black har fått en något uppdaterad bana och det skiljer lite på gummiblandningen. Jag har än så länge bara hunnit med ca 1000 mil på dessa däck men är ruskigt nöjd med dom.
Motsvarande däck för andra marknader är väl Nokian Zline, vilket kanske underlättar ev googling av andra erfarenheter. Fortfarande inte helt övertygad om att det är så stora skillnader (mer än priset? hehe) mellan Hakka Z G2 & Z G2 respektive nya Hakka Black & nya Zline.