Hallå! Tänkte prova på att göra en projekttråd med min Subaru. Jag vet inte hur pass aktiv jag kommer att vara men jag ger det ett försök.
Uploaded with
ImageShack.usKan börja med att presentera mig själv lite snabbt; Emil heter jag, 19 år gammal ungjävel från Eskilstuna som alltid haft ett stort bilintresse, främst för japanska bilmodeller. Har bland annat haft en Skyline R32, Mitsu EVO 8 och såklart Subarun som jag har nu. Tog studenten förra sommaren och jobbar på lite nu innan jag kommer på vad jag vill göra med livet. Ska väl i framtiden läsa vidare men det intresset finns inte än.
Men men, det här ska ju inte handla om mig.Böt bort min Evo mot en ganska speciell Impreza i slutet av november förra året. Motorn var totalrasad men bilen var fullsmetad med godbitar. Kommer i första hand att knåpa ihop en ny motor och sedan börja med det kosmetiska. Bromsades till 708 omräknade motorhästar på E85 i somras innan motorn totalrasade som troligtvis orsakades av en slarvigt utförd mappning.
Mål:500whp
Få ihop en schysst bil som inte behöver skämmas varken på banan eller gatan.
SFRO regga som ombyggt fordon.
Ha jävligt kul med den och använda den!
Motor, växellåda och avgassystemMotor setup 2012:
E85 konverterad
Precision 62/62 turbo med anti surge
2.0l STI closed deck block
DeatschWerks 2200cc spridare
EMS 8860 styrsystem
MoW tändmodul
Bosch 044 bränslepumpar x2 från tank, x1 från catchtank
Aeroguip soppaledningar i hela bilen
Malpasi BTR
44mm TIAL wastegate
Arias smidda kolvar
Arrows smidda vevstakar
ARP bultade toppar
Special kamaxlar
Mirafrästa säten
Högflödes oljepump
Hårdare ventilfjädrar
Setrab 19-raders oljekylare med filterflytt
PWR Aluminiumkylare
FMIC, modell stor, 17-raders med tryckrör i rostfritt från FERRITA
Samco siliconslang till det mesta
Collector grenrör med special uppipe från FERRITA
6-växlad STI låda ombyggd av Sellholm med elektroniskt ställbar 2/4WD
STI drivaxlar
STI bakaxel
Helix 5-pucks, 6-fjädrad sinterlamell
Chassi: Eibach coilovers
Powerflex i hela chassit
Fälgar, däck och bromsar Speedline Turini Corse 18/8
Performance friction skivor fram med aluminiumnav
STI bromsar fram med PF-belägg
PF-belägg bak
Stålomspunnen slang i hela bromssystemet
Interiör / Inredning Ombyggt mätarhus med; avgastemp, varvräknare, oljetryck, turbotryck, hastighetsmätare
MOMO ratt
Sabelt stolar med skenor och 6P-bälten
Bakflyttat batteri till skuffen.
Tonade rutor
Det som kommer att hända 2013 är att en ny motor kommer. Lutar för tillfället åt ett longblock från Williams motorsport i UK. Spec på den:
EJ207 semi closed deck bock, re bored to +0.5mm and faces skimmed.
EJ257 nitrided crank 79mm stroke
Williams I beam rods with ARP 2000 bolts
ACL race series main and big end bearings
New front and rear crank seals
Mahle 2618 forged pistons
11mm oil pump
11mm arp headstud conversion
Cometic MLS headgaskets
JDM large port AVCS heads, skimmed and vaves re cut, new stem seas, clearances set.
new water pump and cam belt kit
fully assembled
Har även lite andra idéer som kommer när pengar finns;
Uppgraderade bromsar bak
Fjäderbenstag fram och bak
Skruvbur?
Bafflat tråg
Eventuellt ny ratt
Andra backspeglar
Nya däck till Speedline fälgarna och ny lack på dem till RWD
En till uppsättning däck och fälgar. Lutar åt XXR 527 9,75 breda till AWD