lotek9003 skrev:
Hej,
Har äntligen sparat ihop lite pengar för att köpa ljud till bilen, har under den tid jag sparat pengar haft min väns DLS system med ett DLS CA-12 slutsteg, och 2x12" DLS basar av okänd modell.
Jag tyckte systemet lät bra, men när basen i låtar var snabb tappade det kräm totalt.
Jag är ute efter ett slutsteg för 2000kr(+/- några hundra) kravet jag har är att det ska vara riktigt prisvärt, och ha en bas-kontroll som jag kan dra fram i kupén då jag vill kunna sänka när jag har hundar/svärföräldrar i bilen.
Kan inte ett smack om baslådor, så på den fronten får ni hjälpa mig. Fick en 12" MTX Bas med tillhörande låda där det står 250W Rms, 4Ohm. Men det klarar väl i princip alla slutsteg över tusenlappen kommer köra på den innan jag byggt egen låda.
En vän som har sysslat med billjud ska bygga låda åt mig, det är bara upp till mig att välja högtalare och steg, så då är frågan, ska man ha 12"x2 eller 10"x2 eller någon annan kombination? Jag lyssnar på all musik både snabb dubstep/house och tung hiphop/rock.
Vill lägga runt 1000kr/bas även där kan priset skilja om det är värt det.
Jag är tacksam för alla tips och förslag!
/Mathias