3844
Sök

Förhindra att check enginelampan lyser efter byte till racekat

735 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Bytte till racekat på min Corolla Compressor och letar nu efter en komponent likt nedan då check engine lampan börjar lysa när tjejen fiskör bilen tongue cat efficiency bla bla blir felkoden och är lite drygt att behöva ta fram datorn stup i kvarten. ECUn disablar nämligen Antisladd och antispinn då vilket blir lite dumt framförallt till vintern.

http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/258_30/1/ … %20basket.

Blev tipsad på ett brittiskt forum men blir lite dyrt att beställa därifrån då frakten kommer på på 35 pund. Nån som vet vart man kan köpa denna i Sverige eller alternativt vet vilka komponenter man kan löda ihop för att få rätt signal? Kan ju inte direkt bestå av något annat än nån resistor och kondensator..
Senast redigerat av tobee (4 juli 2013)

1 354 Inlägg
4 juli 2013
Chipa bilen hos dom som bytte systemet o få anpassad programvara, lite dyrt kanske vissa tycker men vafan du får ju roligare plus att du slipper lampan wink

Driver
2 111 Inlägg
4 juli 2013
Mack855 - Tror nog att Tobbe bytte katten själv... samt utan att öppna motorn vettefan om det är så jädrans smart att "chippa" den bilen ännu mer...om jag minns rätt. (Dippa däremot, det är fantastiskt underskattat).

Tobbe, lär tanten att köra bil så du slipper bry dig! wink cool .

Enough OT.

PÖSS!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 354 Inlägg
4 juli 2013
Janken skrev:
Mack855 - Tror nog att Tobbe bytte katten själv... samt utan att öppna motorn vettefan om det är så jädrans smart att "chippa" den bilen ännu mer...om jag minns rätt. (Dippa däremot, det är fantastiskt underskattat).

Tobbe, lär tanten att köra bil så du slipper bry dig! wink cool .

Enough OT.

PÖSS!

Haha då är det en annan femma men då säger jag som dig, lär tjejen köra!!! Min lampa är som sagt icke tänd ännu, kör väl rätt big_smile ta hand om bilen.

735 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
Jodå, Janken har rätt. Avgassystemet var skickad till närmaste svetsfirma å de har inte så bra koll på "chip" wink

Hittade ett finfint elschema så nu slipper jag lära tanten att köra smile

http://www.angelfire.com/super2/contoursvt/scembig.gif

Så nu blir det en tur till Kjell imorrn för att inhandla 100 kondensatorer och 200 motstånd tongue Tyvärr säljs sånthär inte styckevis. Möjligen på Elfa eller på farsans vind enligt uppgift men orka vänta eller leta smile Kostade total 80 spänn

Vad gäller chip eller mappning så känns det inte värt pengarna då jag bara bytt katten till race. En fet intercooler, 3 tums och mindre hjul till kompressorn, ja då kan det däremot bli lite knuff och värt en mapp men inget jag sysslar med. Bilen går rätt OK ändå tongue
Senast redigerat av tobee (5 juli 2013)

Sök