Ekan_1 skrev:
j-oberg skrev:
och alla ventiler va raka efter de??
men har kollat nu.. och de är ju som de ska:) kanske får hem en ny styrbox ikväll. funkar de inte efter ja bytt den spränger ja bort biljävlen;)
ja, det var en b230ft med lågkompskolvar, men oftast är det ingen fara oavsett motor, har för mig att det inte skavara någon fara med 8 ventilarna
du ska kunna köra av kamrem utan att något händer, visst du kan ha otur men
SKänk till mig istället!
b23 och b230K slår i ventilerna, och 16v förstås
Men i alla fall, vi får väl anta att det är tändningen som det är fel på eftersom du får felkod från tändningen, förutsätter att du inte fick något annat på 2:an...
Kontrollfunktion 2:
-Anslut väljarkabeln till 6:an på diagnosboxen
-Slå på tändningen
-Tryck in knappen 2 ggr, 2 sekunder vardera, ett par sekunder i mellan
lampan ska nu börja blinka
- Kör runt startmotorn ett par sekunder
Lampan ska nu slockna och blinka ut 1-4-1, impulsgivare ok. Om inte så är det fel på impulsgivaren.
- Vrid gasreglaget på spjället.
Lampan ska slockna och blinka 3-3-4, lägesgivare tomgång ok!
-Slå av tändningen
Det är den felsökning man kan göra på tändningen i alla fall, sen går det att göra typ 100 olika mätningar... Sen finns det ett par för soppasystemet också.
Men kolla hur de blir med nya boxen så får vi väl se hur det blir sen