Tjenare jo det är så att jag ska fixa nytt ljud i min volvo v40. Frågan är bara vad jag ska ha för grejer? vad låter bäst?
Det jag ska ha är en nya basar samt ny låda. Nytt slutsteg samt nya högtalare:)
tacksam för svar:)
Vad har du tänkt lägga för summa på hela kalaset? Det blir lite enklare att hjälpa dej då. Baslåda, färdig eller bygga själv? Hur många basar 10" el 12" basar?
Med vänlig hälsning, Putte
www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
Tjenare jo det är så att jag ska fixa nytt ljud i min volvo v40. Frågan är bara vad jag ska ha för grejer? vad låter bäst?
Vad har du tänkt lägga för summa på hela kalaset? Det blir lite enklare att hjälpa dej då. Baslåda, färdig eller bygga själv? Hur många basar 10" el 12" basar?
Jadu hade väl tänkt mig runt 5 tusen några hundra mer eller mindre gör inget, Hade tänkt mig färdig då jag varken har plats eller tid att bygga en. hade sedan tänkt mig 10" basar
Jadu hade väl tänkt mig runt 5 tusen några hundra mer eller mindre gör inget, Hade tänkt mig färdig då jag varken har plats eller tid att bygga en. hade sedan tänkt mig 10" basar
Ska han ha det där och original framsystem? Han kommer att få ställa ner basen typ 10-20 db om helheten ska vara i närheten av linjär. Då kan han lika bra köpa billigast möjliga bas och steg.
Ska han ha det där och original framsystem? Han kommer att få ställa ner basen typ 10-20 db om helheten ska vara i närheten av linjär. Då kan han lika bra köpa billigast möjliga bas och steg.
Eller också så börjar man där för att sedan bygga ut med bea framsystem i framtiden istället för att då sälja det billiga för en fjuttig peng man köpt tidigare för att sedan bygga ut.. Allt är beroende på vad han är ute efter i detta fallet var det bas.
Även på Facebook
Har den nyaste jvc spelaren Osäker på budget men skulle väl säga runt 5 tusen:)
"nyaste jvc spelaren" säger inte så mycket. Vilken modellbeteckning har den?
Med så låg budget har du som jag ser det bara tre alternativ.
1; Köp begagnat. Detta är egentligen det enda vettiga alternativet. Räkna med att betala runt 40% av nypriset om sakerna är i bra skick. Kablar och låda betalar du inget extra för. Utgå från de nypriser som gäller nu inte de som gällde när sakerna köptes.
2; Ett tvåvägs framsystem och ett tvåkanalssteg. Framsystem runt 2000 kr och steg runt 3000 kr.
3; Ett tvåvägs framsystem, en lättdriven bas på 4 ohm och ett fyrkanalssteg. Framsystem 1500 kr, steg 2500 kr och bas 1000 kr.
Eller också så börjar man där för att sedan bygga ut med bea framsystem i framtiden istället för att då sälja det billiga för en fjuttig peng man köpt tidigare för att sedan bygga ut..
Det förutsätter att hans budget är baserad på likviditet men det kan lika väl vara så att han helt enkelt inte tycker att ljudet i bilen är värt mer än den budget han satt. Jag vill tror att de flesta sätter sin budget utifrån det sistnämnda. Men det vet vi inget om.
Putte1 skrev:
Allt är beroende på vad han är ute efter i detta fallet var det bas.
Okej, jag förstår din rekommendation nu. Vi läser helt enkelt "Det jag ska ha är en nya basar samt ny låda. Nytt slutsteg samt nya högtalare:)" på olika vis. Jag läser det som att han vill ha basar, låda, högtalare och slutsteg.
Eller också så börjar man där för att sedan bygga ut med bea framsystem i framtiden istället för att då sälja det billiga för en fjuttig peng man köpt tidigare för att sedan bygga ut..
Det förutsätter att hans budget är baserad på likviditet men det kan lika väl vara så att han helt enkelt inte tycker att ljudet i bilen är värt mer än den budget han satt. Jag vill tror att de flesta sätter sin budget utifrån det sistnämnda. Men det vet vi inget om.
Putte1 skrev:
Allt är beroende på vad han är ute efter i detta fallet var det bas.
Okej, jag förstår din rekommendation nu. Vi läser helt enkelt "Det jag ska ha är en nya basar samt ny låda. Nytt slutsteg samt nya högtalare:)" på olika vis. Jag läser det som att han vill ha basar, låda, högtalare och slutsteg.
Vaknat på fel sida?
Även på Facebook