2670
Sök

Regga 2/7 eller 940 med b230fk samt m90

278 Inlägg
9 augusti 2013
Trådstartare
Tjena, har en 945 som jag fått fullständig reg bes på av flygande pga för stor turbo samt extraktor. Själva karossen är egentligen inte så mycket och ha så nu till frågan.
Om jag köper en annan volvo 2/7 eller 940 och lägger i motor samt drivlina och åker in o gör en reg bes med nya motorn. Kostar de lika mycket som att återställa bilen och göra en reg bes på min nuvarande 940?

//Linus

948 Inlägg
9 augusti 2013
Blev det bara "fullständig reg" bes? inte "alt återställande"?

278 Inlägg
9 augusti 2013
Trådstartare
TobbeTT skrev:
Blev det bara "fullständig reg" bes? inte "alt återställande"?

Enligt pappret fullständig reg bes tyvärr...

948 Inlägg
9 augusti 2013
fan vad tråkigt har med råkat ut för sånt men som tur var fick jag alt återställande. Men vad jag har förstått det som så måste du ha ett intyg ifrån volvo nu som styrker att den är återställd, alltså så original som möjligt.

278 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
TobbeTT skrev:
fan vad tråkigt har med råkat ut för sånt men som tur var fick jag alt återställande. Men vad jag har förstått det som så måste du ha ett intyg ifrån volvo nu som styrker att den är återställd, alltså så original som möjligt.

Ajdå de lät inte kul...

948 Inlägg
12 augusti 2013
men kan ju vara värt att höra hos din närmaste volvo verkstad och bara höra vad dom säger om det.

278 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
TobbeTT skrev:
men kan ju vara värt att höra hos din närmaste volvo verkstad och bara höra vad dom säger om det.

Jo får väll göra de, dock har dom skrivit motoreffekt ändrad utan att ha bänkat bilen på plats så kanske går att överklaga smile

Sök