2311
Sök

Bmw 3 serier e90 med bakdäck på 265-30-19

2 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Hej!

Jo såhär ligger det till.. Jag har köpt mig en bmw 318 07a och tänkte lägga till några schyssta fälgar samt däck till den nu när sommaren närmar sig.. Även fast det inte märks! Men jag förhastade mig och köpte fälgar samt däck! Blev ett par 19 tums m5 fälgar, samt 235-35-19 däck fram och 265-30-19 bak. Nu till den stora frågan är, behöver jag oroa mig för att bak däcken inte passar på min bil utan att skrapa i? Jag är väldigt dålig på det här med bilar och har bara sökt runt lite på internet om detta! Jag vill verkligen inte vallsa mina kanter på min bil eller något sånt, utan jag ville bara ha ett par schyssta fälgar och däck till sommaren! Allt är redan hemma, men kände en oro i magen nu när jag läste runt lite! Hade varit jätte tacksam för svar angående detta. Är en Sedan också som jag inte nämnde.

M.v.h smile

128 Inlägg
21 mars 2013
Det kommer bli tajt, är bilen sänkt så tror jag du får problem.
Annars borde det gå. Men eftersom du köpt så är det ju bara att testa.

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil

Entreprenör
1 286 Inlägg
21 mars 2013
Nu är det såhär.
265/30r19 är den dimension man rekommenderar att köra på E90. Så det är helt rätt.
DÄREMOT är det viktigt att ha ett ET (offset) på fälgarna som är "rätt" och anpassat för din bil.

OM Offset är rätt så kommer det att fungera mycket bra - även med sänkt bil.

// Niklas Johansson

huh?
10 427 Inlägg
21 mars 2013
Bör väl vara så att det handlar om replikor på M5-fälgar som har lite mer "rätt" ET för E90.
Säger inte att det är så, men kan vara så.

Tex nåt sånt här: http://www.blocket.se/alvsborg/Nya_BMW_ … =6&w=3
19X8.5 5X120 ET 30 & 19X9.5 5X120 ET 33

128 Inlägg
21 mars 2013
Offset på 5ans fälgar bygger mycket mer utåt än på E90n. Därför är det inte lätt och veta om det kommer passa alls. Jag har kört med 18 tums M5 replikor förut och dom passade inte till E90 egentligen men det gick med dom. Stack ut en aning på framskärmen. Jag körde med 255 bak och 235 fram. Svårt att säga hur det är med din för jag antar att dom är äkta när du säger 19. Mig veterligen finns det inte kopior i den dimensionen.
Senast redigerat av bertell (21 mars 2013)

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.

Entreprenör
1 286 Inlägg
21 mars 2013
bertell skrev:
Offset på 5ans fälgar bygger mycket mer utåt än på E90n. Därför är det inte lätt och veta om det kommer passa alls. Jag har kört med 18 tums M5 replikor förut och dom passade inte till E90 egentligen men det gick med dom. Stack ut en aning på framskärmen. Jag körde med 255 bak och 235 fram. Svårt att säga hur det är med din för jag antar att dom är äkta när du säger 19. Mig veterligen finns det inte kopior i den dimensionen.

Jo det finns replikor i 19" och det är det vanligaste. Original M5 fälgar passar INTE. Men replikor gör det om dom är anpassade till E90.

// Niklas Johansson

128 Inlägg
21 mars 2013
Ja, det visste jag inte. Då kan det passa

2 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Tacksam för svaren! Är replikor m5 19tum! Ska åka till en däckfirma så fort som möjligt och testa hur det sitter.

Mvh

20 Inlägg
16 augusti 2013
Hur gick det med hjulen?

Sök