Ladd trycks spikning på min 945a hjälp tack

TobiasEkstranD
18 augusti 2013 · 796 Inlägg

hejhej tänkte höra med er hur ja kan fixa så min 945a ftt slutar laddtrycks spika

kör med följande saker



t3/t4 turbo 1bar ladd
annan återcirkulerande dump
444cc lucas spridare
ställbar btr 4bar grund tryck
orginal lmm 016
vx3
chippad bränsle box ( okänt chipp )
chippad guld box ( okänt chipp )


sen kör jag e85 rakt igenom inga 50/50 blandat etc

nu till problemet har kört me ren e85 i ca en vecka nu i början gick de hur fint som hälst o bilen rulla på tok fint !

nu på senare dagar börjar den spika när man kommer över 0.5 i ladd vad kan detta bero på ?

eftersom jag inte har ändrat något så tycker ja de ska funka eftersom den gick me dessa grejer och e85 perfekt förut ?


tack på för hand för hjälp



Mvh Tobbe

Audi A4 B7 Quattro TDI "daily drive" (2007)
Mercedes w124 E200 "NZA" (1988)
Mercedes S124 220T "Blivande 350TDT" (1994)
SupraMannen
18 augusti 2013 · 43 Inlägg

pumpen som kanske inte palla e85

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
Kaktusen
18 augusti 2013 · 102 Inlägg

tror också att de är pump som gett me sig att den inte orkar komma upp i de rätta trycket vid belastning! elr att nån av spridarna inte vill lira längre! Vet inte exakt nu hur de är med spridare om dom lägger av helt elr om dom kan bli att bråka! men har du normalt soppa tryck då? kör själv med e85,samma turbo och extra sprut har jag också! smile

Senast redigerat av Kaktusen (18 augusti 2013)

DriveOrDie
21 augusti 2013 · 258 Inlägg

nu när du har kört med E85 så har alla avlagringar lossnat, du kan jo mätta bränsle tryck, kanske spridare som är tätt.  eller skaffa wallbro wink men först hitta felet .

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.
TobiasEkstranD
21 augusti 2013 · 796 Inlägg

DriveOrDie skrev:
nu när du har kört med E85 så har alla avlagringar lossnat, du kan jo mätta bränsle tryck, kanske spridare som är tätt.  eller skaffa wallbro wink men först hitta felet .

redan hittat felet tack ändå smile

Mercedes w124 E200 "NZA" (1988)
Mercedes S124 220T "Blivande 350TDT" (1994)
Audi A4 B7 Quattro TDI "daily drive" (2007)
DriveOrDie
21 augusti 2013 · 258 Inlägg

TobiasEkstranD skrev:

DriveOrDie skrev:
nu när du har kört med E85 så har alla avlagringar lossnat, du kan jo mätta bränsle tryck, kanske spridare som är tätt.  eller skaffa wallbro wink men först hitta felet .

redan hittat felet tack ändå smile

vad var felet då ? smile

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.
TobiasEkstranD
21 augusti 2013 · 796 Inlägg

DriveOrDie skrev:

TobiasEkstranD skrev:

DriveOrDie skrev:
nu när du har kört med E85 så har alla avlagringar lossnat, du kan jo mätta bränsle tryck, kanske spridare som är tätt.  eller skaffa wallbro wink men först hitta felet .

redan hittat felet tack ändå smile

vad var felet då ? smile

kan ju lungt säga att mina tänd stift har sätt sina bättre dagar wink

Audi A4 B7 Quattro TDI "daily drive" (2007)
Mercedes S124 220T "Blivande 350TDT" (1994)
Mercedes w124 E200 "NZA" (1988)
DriveOrDie
21 augusti 2013 · 258 Inlägg

TobiasEkstranD skrev:

DriveOrDie skrev:

TobiasEkstranD skrev:

redan hittat felet tack ändå smile

vad var felet då ? smile

kan ju lungt säga att mina tänd stift har sätt sina bättre dagar wink

haha big_smile det var som fan smile

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.
TobiasEkstranD
21 augusti 2013 · 796 Inlägg

DriveOrDie skrev:

TobiasEkstranD skrev:

DriveOrDie skrev:

vad var felet då ? smile

kan ju lungt säga att mina tänd stift har sätt sina bättre dagar wink

haha big_smile det var som fan smile

dom va sop slut + 2 av dom hade gått varma wink kört på samma stift så länge ja har ägt bilen (1år) men sen om förra ägaren byte dom nån gång de tror ja ikke!

Mercedes S124 220T "Blivande 350TDT" (1994)
Mercedes w124 E200 "NZA" (1988)
Audi A4 B7 Quattro TDI "daily drive" (2007)
DriveOrDie
21 augusti 2013 · 258 Inlägg

TobiasEkstranD skrev:

DriveOrDie skrev:

TobiasEkstranD skrev:

kan ju lungt säga att mina tänd stift har sätt sina bättre dagar wink

haha big_smile det var som fan smile

dom va sop slut + 2 av dom hade gått varma wink kört på samma stift så länge ja har ägt bilen (1år) men sen om förra ägaren byte dom nån gång de tror ja ikke!

o fan smile jaja då kan du jo passa på göra lite service med smile

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.
TobiasEkstranD
22 augusti 2013 · 796 Inlägg

DriveOrDie skrev:

TobiasEkstranD skrev:

DriveOrDie skrev:

haha big_smile det var som fan smile

dom va sop slut + 2 av dom hade gått varma wink kört på samma stift så länge ja har ägt bilen (1år) men sen om förra ägaren byte dom nån gång de tror ja ikke!

o fan smile jaja då kan du jo passa på göra lite service med smile

motor byte om 2 veckor så får gå tills den rasar smile

Mercedes w124 E200 "NZA" (1988)
Mercedes S124 220T "Blivande 350TDT" (1994)
Audi A4 B7 Quattro TDI "daily drive" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang