Mitt vänstra framhjul lutar inåt, allså över delen på hjulet lutar inåt. Har gjort hjulinställning men det gick ej justera på den. Det är en volvo V70 III 2008 nya modellern. Nån som vet vad felet kan vara ?
Jo låg är den det sitter coilovers från jspec på den så det är ju nytt.
Dom sa att det inte gick att justera på denna modell av V70.
Jag la bara märke till att den dra snett och det gjorde den innan med, med det gamla fjäderbenen och dämpare på. så jag åkte in och gjorde hjulinställning och körde med den sen och tyckte det inte va bra ändå så jag åkte till baka och då upptäckte personalen att hjulet luta. Det är ju inte jätte mycke i mina ögon men det syndes sen när man vet om det. Och den är ny besiktat idag och det var inget tal om dåliga bussniningar på den.
Kan det vara fel mått på den länkarn på den sida ? eller annan som har en bra idé ?
Är det inte samma framvagn som på alla andra v70i bilar? På dom äldre(1 och 2) går det ju att ställa cambern fram. Har dom ändrat något på 3:e modellen?
Varför skulle det vara justerbara topplagringar orginal? Sitter inte på några bilar alls i princip. Kolla så inte hålen i navet. Är de slitna kan fjäderbensvinkeln bli fel och camber ändras. hade det problemet med min golf mk1
Varför skulle det vara justerbara topplagringar orginal? Sitter inte på några bilar alls i princip. Kolla så inte hålen i navet. Är de slitna kan fjäderbensvinkeln bli fel och camber ändras. hade det problemet med min golf mk1
Vem har skrivit att det e justerbara toplagringar orginal? Däremot har coilisar justerbara toplagringar till många modeller dock inte v70ll
Man "borde" kunna shimsa hjullagret om det är ett vanligt hub-unit, och inte samma skit som sitter på V50/S40/C30. Har inte hållt på något med de nyaste.
Fd Saabmekaniker
Numera AVL Motortestcenter, Powertrain Engineering.
Hur mycket pratar vi om igenkligen? Du får ju automatiskt mer camber när du sänker bilen. Vad hade du för värden på cambern när du gjorde hjulinställning?
Varför skulle det vara justerbara topplagringar orginal? Sitter inte på några bilar alls i princip. Kolla så inte hålen i navet. Är de slitna kan fjäderbensvinkeln bli fel och camber ändras. hade det problemet med min golf mk1
Vem har skrivit att det e justerbara toplagringar orginal? Däremot har coilisar justerbara toplagringar till många modeller dock inte v70ll
när man pratar macpherson framvagn så brukar man ställa in cambern med topplagringarna? många skrev här i tråden att man skulle ändra cambern, har man inte justerbara topplagringar blir de lite svårare!