1865
Sök

Volvo 945 ftt 1998 blir orkeslös å hela bilen skakar.

596 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
Hej har en 945a som blir orkeslös och hela bilen börjar skaka ibland i 100-120 och ibland 30-50. Vad kan detta bero på?

5 710 Inlägg
19 september 2013
Låter precis som att den börjar gå på 3 cylindrar.
Vilken felsökning har gjorts?

MVH Jonas
..............

596 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Vadå för felsökning?

2 452 Inlägg
22 september 2013
du har väl börjat o koppla upp den mot en dator typ för att läsa av felkoder o sådant?

döden kommer tillbaka

596 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Ne de har jag inte vart sitter Uttaget för den då?

278 Inlägg
27 september 2013
sellstedt1 skrev:
Ne de har jag inte vart sitter Uttaget för den då?

Ingen idé att felsöka med dator på en gammal 940, kolla istället tändstift, tändkablar, så alla kontakter sitter i motor utrymmet. Hur länge håller den på som du beskriver? Brukar du göra något speciellt för att få bort de?

596 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
Alla kablar sitter på olats de är nya stift men tändkablarna bytte ja inte. Jag har fått bort att den skakar men vet inte va ja gjorde då. Men nu rycker den på jämn gas och står å tuffar på tomgången

278 Inlägg
29 september 2013
sellstedt1 skrev:
Alla kablar sitter på olats de är nya stift men tändkablarna bytte ja inte. Jag har fått bort att den skakar men vet inte va ja gjorde då. Men nu rycker den på jämn gas och står å tuffar på tomgången

Garanterat nå tänd fel iaf, be någon motorkunnig att kolla så kamremmen ej hoppat och har du ej någon som kan så plocka bort kamrems kåpan, kolla på de stora remhjulet längst ner på motorn. De ska finnas en markering på de (ett litet sträck) och även en markering på motor blocket 0-20 tror jag de är. Sen finns de en prick på kamdrevet högst upp på motorn. Vrid de till du ser att pricken på kamdrevet och markeringen på plasten bakom kamdrevet är mitt emot varandra sen läser du av på de nedre remhjulet och kollar hur markeringen står där

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
29 september 2013
kan va så enkelt som att tändkablarna är dåliga ... biltema har nya till din bil tror jag smile köp nya och prova, billigt och enkelt

596 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
Har kollat kamremmen nu å den hade kuggat över så ja vred till baka den å då funka de bra men efter att ja provkört så var den likadan igen kan remmen vara skadad så ja måste byta den?

278 Inlägg
29 september 2013
sellstedt1 skrev:
Har kollat kamremmen nu å den hade kuggat över så ja vred till baka den å då funka de bra men efter att ja provkört så var den likadan igen kan remmen vara skadad så ja måste byta den?

Köp ett nytt kamrems kitt och byt spänn rullen samt kamremmen. Kolla även så du drog åt allt ordentligt

Vika!
162 Inlägg
29 september 2013
kan vara så att spännaren är dålig till kamremmen så kolla om kamremmen hoppat åt dig igen, isåfall hade jag bytt spännaren och möjligtvis kamremmen om den är dålig

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee

Vika!
162 Inlägg
29 september 2013
om du ska byta tändkablar sen iaf de är dåliga så köp inte biltema kablar, turbo motorerna är så känsliga på 940 så biltemas kablar brukar sluta fungera ( hänt på 2 bilar åt mig och åt flertal polares)

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee

596 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Har nu bytt kamremmen å spännare å den gick fint på tomgång men Efter prov turen så blev de samma igen vad kan då vara fel?

Sök