4367
Sök

Besikting av trimmad volvo 940

59 Inlägg
11 december 2011
#21
BrajjAxx skrev:
Man brukar säga att så länge du kör med original grenrör så brukar de gå bra, såvidare inte besiktningsmannen e sosse smile

Ja sosse besmännen kan vi gott leva utan


040 RedLine
1 219 Inlägg
11 december 2011
#22
AirOne skrev:
BrajjAxx skrev:
Man brukar säga att så länge du kör med original grenrör så brukar de gå bra, såvidare inte besiktningsmannen e sosse smile

Jag tror inte det spelar nån roll om besiktningsmannen är sosse.
Han/hon kan lika gärna vara kristdemokrat eller vad som helst för att det ska sluta med en tumme upp eller en tumme ner.

Håller helt med, hans politiska åsikt har inte så stor betydelse... Men socialdemokrater är OFTA moralkärringar hmm

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
5 november 2013
#23
Tja! Lånar tråden lite.

Funderar på att ta och köpa mig ett extratorrör till min b230fd.
Vad säger besiktningen om det vid nästa besiktning?
Mvh Erik!


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 november 2013
#24
Xuri skrev:
jag har besiktat med annan topp,turbo, avgas. spridare,lmm.luftfilter , intercooler. dock  lågt ställt laddtryck å topp osv ser ju inte besiktningsmännen heller. Men får man fel snubbe sitter man ju i skiten.
sist besiktade jag med org turbo och spridare lmm osv. Men när dom kollade över bakvagnen å såg lite svetsförstärkt osv så frågade han mig hur mycke effekt de brukade vara.
han noterade säkert dom fina stålomspunna slangarna med snabbkoppling på org turbon också :p



volvo 940 är inte helbilsgodkänd NÅGONSIN! volvo s40 är volvos första helbilsgodkända bil.

Varför finns helbilsgodkännandenummer med i regbevis på 940 97 och 98? Dock inte på specialfordon som Limousine. Jämför gärna BBZ936 DMN803...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

3 173 Inlägg
5 november 2013
#25
lewwan skrev:
Tja! Lånar tråden lite.

Funderar på att ta och köpa mig ett extratorrör till min b230fd.
Vad säger besiktningen om det vid nästa besiktning?
Mvh Erik!

De får du nog fråga han/hon tyvärr...50/50 va dom säger va man än byter


One Man Clan
4 287 Inlägg
5 november 2013
#26
DiwraZ skrev:
Xuri skrev:
jag har besiktat med annan topp,turbo, avgas. spridare,lmm.luftfilter , intercooler. dock  lågt ställt laddtryck å topp osv ser ju inte besiktningsmännen heller. Men får man fel snubbe sitter man ju i skiten.
sist besiktade jag med org turbo och spridare lmm osv. Men när dom kollade över bakvagnen å såg lite svetsförstärkt osv så frågade han mig hur mycke effekt de brukade vara.
han noterade säkert dom fina stålomspunna slangarna med snabbkoppling på org turbon också :p



volvo 940 är inte helbilsgodkänd NÅGONSIN! volvo s40 är volvos första helbilsgodkända bil.

Varför finns helbilsgodkännandenummer med i regbevis på 940 97 och 98? Dock inte på specialfordon som Limousine. Jämför gärna BBZ936 DMN803...

ja du de har jag ingen aning om men varken 940/850 är helbilsgodkända "typad" utan s40 var den första volvo modellen med typ kraven.

antagligen för den skulle lanseras samma år, 940 å 850 var en äldre modell som var påväg ut ur tillverkningen å då sattes säkert inte dom kraven.


KHRacing
5 november 2013
#27
Dagge88 skrev:
Dom har alltid varit snälla mot mina 940 LTTs, aldrig haft problem med att dom sagt nått om trimmning.
Enda jag gjort inför besiktning är att ställa ner laddet till orginal så den blir slö och fin..

En polare besiktade sin 940 GL (ej turbo) MED turbon på och dom sa inget.

Han bilr är ju inte trafiksäker/laglig för det om din polare nu tror det.


Sök