Hallå, ska försöka vara så noga jag kan i min beskrivning här
Det jag har gjort är att jag kopplade in ett slutsteg i bilen, och drog en kabel till pluspolen på batteriet.
Efter monteringen av allt så upptäckte jag att farthållaren inte vill fungera, den vill inte gasa eller ställa sig i den hastighet man vill. Och när jag slår på farthållaren så tänds den där gröna lampan i instrumentpanelen iaf som indikerar att farthållaren är aktiv. Allt annat fungerar i bilen som vanligt, även slutsteget fungerar bra
Det jag har gjort är att jag har kollat säkringarna inne i kupen under ratten och alla var hela där, och jag såg ingen trasig säkring.
Mera detaljer om vad jag gjort kommer här:1) Jag letade på ett lämpligt ställe att få in kabeln i kupen, och det visade sig att på förarsidan så fanns det ett hål, så där igenom tog jag kabeln, så jag lossade på en kåpa/lock anordning med något isolerande material på sig under ratten och tog bort den.
2) Denna svart sak var jag tvungen att lossa på och flytta på för att lätt komma åt hålet in till kupen, så jag lossade på den och flyttade den. Och sedan drog jag in kabeln genom hålet.
3) Jag drog sedan kabeln dit jag ville ha den och det gjordes under dessa lister på förarsidan.
4) Sist av allt så lossade jag på den skruven som sitter till höger på + polen och la dit min kabel och skruvade fast den.
Så, min fråga lyder, varför har min farthållare slutat fungera, och hur åtgärdar jag detta?