3822
Sök

Volvo 740 gl- 89 flera småproblem....

31 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
Hej kära bilvänner! Har på sistone fått små problem på min volvo som jag inte vet hur jag ska lösa....

Till att börja med: Om man fäller upp motorhuven så ser man på motorn att det är ett tunt lager av olja som har "läckt" och lagt sig som en hinna.... Kan det vara oljepluggen som är kass???

Ett annat lite större problem är inne i bilen...  Då har det blivit blött på förargolvet... Luktade inte som glykol, då jag vet att det kan läcka in om det är nåt hål någonstans.....  Men funderar ändå på om det skulle kunna vara värmekranen ovanför pedalerna som gått??? Eller är vattenpumpen på gång att ge sig??? Det har faktiskt försvunnit lite glykol efter varje körning....

Ett annat litet problem är bagageutrymmet...  Det har börjat läcka vid vänster sida under mattan... Hur lagar man detta enklast???

Till sist en liten fundering....  Hastighetsmätaren glappar en hel del, men fungerar så fort man knackar till...
Soppamätaren går upp och ned... Tankar man fullt, så visar den rätt 3 mil, sedan går den ner till 3/4 tank..
Sedan kan den gå upp igen... Kan det vara så enkelt fel att bara byta bränsle och hastighetsmätare????

mvh fredrik

6 738 Inlägg
26 november 2013
jag skulle tro att det är packningen i oljelocket som läcker wink
Rosthål gissar jag på! tongue
Byt mätarhuset elr skicka iväg det på renovering smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

3 Inlägg
26 november 2013
jag tror om du byter flustret så blir du hjälpt

Sök