2344
Sök

Handikappanpassad Caddy Maxi Life -12 behöver isoleras.

20 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Hej!

Brorsan är i rullstol så han har en spec. anpassad Caddy, då dem har kapat den sista metern där bak och lagt helt nytt golv etc. så är isoleringen inte alls bra, det låter jätte mycket när man kör och när det regnar låter det som man kör en lådbil.

Skulle bara se ifall ni vet något/någon som man kan göra åt detta, tänker mig tex en isoleringsmatta man kan lägga under det golvet eller något liknande.

Tips?

tack på förhand!smile

1 020 Inlägg
9 november 2013
Har han utskjutande golv som ramp eller han har fällbar ramp i baken?
Är den golvsänkt? Finns nån inredning kvar?

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
9 november 2013
bmw330d skrev:
Hej!

Brorsan är i rullstol så han har en spec. anpassad Caddy, då dem har kapat den sista metern där bak och lagt helt nytt golv etc. så är isoleringen inte alls bra, det låter jätte mycket när man kör och när det regnar låter det som man kör en lådbil.

Skulle bara se ifall ni vet något/någon som man kan göra åt detta, tänker mig tex en isoleringsmatta man kan lägga under det golvet eller något liknande.

Tips?

tack på förhand!smile

Har dom kapat bilen 1 meter????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

20 Inlägg
29 november 2013
Trådstartare
Hej, den är golvsänkt och kapad ja:)

såhär det ut:

http://www.bewafordonsteknik.se/golvsankning/

1 020 Inlägg
29 november 2013
Blir mycket oljud när dom byggs så då all normal ljudisolering o säte försvinner.
Hade inte rotat i golvet på den då dom flesta sånna byggen ligger mycket el o givare till bla rampen o öppning av lås/lucka.antar att han har stollås o massa annat oxå.
Alla företag bygger olika o med olika lösningar.
Bästa är att kontakta företaget som byggt den el er kontaktperson. För anpassningen.
Skulle tro att det ingår i anpassningen om ni vill ha ljudisoleringen=gratis för er.

20 Inlägg
30 november 2013
Trådstartare
andreas1 skrev:
Blir mycket oljud när dom byggs så då all normal ljudisolering o säte försvinner.
Hade inte rotat i golvet på den då dom flesta sånna byggen ligger mycket el o givare till bla rampen o öppning av lås/lucka.antar att han har stollås o massa annat oxå.
Alla företag bygger olika o med olika lösningar.
Bästa är att kontakta företaget som byggt den el er kontaktperson. För anpassningen.
Skulle tro att det ingår i anpassningen om ni vill ha ljudisoleringen=gratis för er.

Jag har pratat med dem, dem säger att detta är  allt dem kan göra. Men jag tänkte om man kan köra någon annan lösning, utöver deras isolering`?

1 020 Inlägg
30 november 2013
Tak o sidorna kan du isolera samt hjulhus inneifrån.
Underredsmassa har en dämpande funktion så man kan skicka i hjulhus o botten utifrån. Vet inte hur mycket dom isolerat när den byggdes.
Eftersom man tagit all inredning blir det tyvärr lite ljudligare än vanligt.
Kolla bara noga där du lossar så det ej sitter några knappar givare mm så du sabbar något då din bror uppenbarligen behöver bilen.
Bra lösningar annars dom har på dessa bilarna, många hade tappat hakan när man ser hur mycket jobb det lagts ner på dom.
Körde själv med en sån inom jobbet (demobil) men upplevde den inte såvärst ljudlig
Senast redigerat av andreas1 (1 december 2013)

Sök