2374
Sök

Köpråd merca diesel

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 december 2013
#21
för 20k går de hitta en skaplig 270 om man har lite is i magen.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Ticken
12 december 2013
Trådstartare
#22
aa men skatten vill inte jag betala för en diesel xD + att dom ser inte så bra ut

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 december 2013
#23
varför fråga du då om köpråd på MB diesel?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

278 Inlägg
12 december 2013
#24
Ticken skrev:
aa men skatten vill inte jag betala för en diesel xD + att dom ser inte så bra ut

Om du ska ha en vettig skattebefriad turbo diesel så får du hosta upp mer än 20 tyvärr

Ticken
12 december 2013
Trådstartare
#25
w123 är skattebefriad

Ticken
12 december 2013
Trådstartare
#26
Hur mycket ungefär ?

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 december 2013
#27
betydligt då du ska upp på partikelfilter bilar. Samt att partikelfilterbytena ska ha skötts så man får bibehållen låg skatt.

Vill du åka diesel o tjäna pengar på de så köp en golf 2a.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

278 Inlägg
12 december 2013
#28
Ticken skrev:
Hur mycket ungefär ?

Du kan försöka få tag på en bmw 530d, dom ligger på 0,6 dock kostar skatten 6500

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 december 2013
#29
0.6 på en 193 hästars 3 liters dieselsexa? Nä

Bmws uppgifter är 0.72 landsväg.

Räkna med en bra bit över 1 liter i stan framförallt med automat

Bildemonterare samt egen verkstad. !

278 Inlägg
12 december 2013
#30
Mercedesturbodiesel skrev:
0.6 på en 193 hästars 3 liters dieselsexa? Nä

Bmws uppgifter är 0.72 landsväg.

Räkna med en bra bit över 1 liter i stan framförallt med automat

Fick då aldrig min att dra över 0,7 uträknat på hur mycket jag tankade och hur långt jag körde

Ticken
13 december 2013
Trådstartare
#31
Hur pass mycket jobb är det att kovertera en w123 diesel till en Turbo då ?

* vad är det som måste göras ?

* Hur mkt kosta en turbo ?

* Vad får man ge för en lastbilsturbo ?

* och allmänt vad ska man tänka på ?

* håller motorn ?

Forummoderator
18 132 Inlägg
13 december 2013
#32
En w123 240d är nog bäst. Hade en w210 300d och den drog 0.7 mycket billigt för den bilen. Skatten var dock på över 7000 per år...

Rosten tar dom. I övrigt inga problem förutom död kupefläkt.

CDi kom som nämnts i senare delen av 90-talet. Undvik.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

278 Inlägg
13 december 2013
#33
Dieselsmurfen skrev:
En w123 240d är nog bäst. Hade en w210 300d och den drog 0.7 mycket billigt för den bilen. Skatten var dock på över 7000 per år...

Rosten tar dom. I övrigt inga problem förutom död kupefläkt.

CDi kom som nämnts i senare delen av 90-talet. Undvik.

Lite OT men kostade din 300d sug över 7000?? Betalar 6600 för min turbo

Smålänning
7 887 Inlägg
13 december 2013
#34
Min motor (220 sugdiesel) är otroligt tråkig men tål mycket smisk och drar aldrig över 0,72 smile Oftast mellan 0,6-0,65

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 111 Inlägg
14 december 2013
#35
Dieselsmurfen skrev:
En w123 240d är nog bäst. Hade en w210 300d och den drog 0.7 mycket billigt för den bilen. Skatten var dock på över 7000 per år...

Rosten tar dom. I övrigt inga problem förutom död kupefläkt.

CDi kom som nämnts i senare delen av 90-talet. Undvik.

Död kupéfläkt är väl inget jätteproblem när det händer på en W123 där du kan byta den från sidan, om jag inte minns helgalet. Det är annat på en W115 där värmepaketen kommit åkande på bandet och man börjat bygga en bil kring dem....



Sök