30 december 2013
Trådstartare
Okej, nu fattar jag ingenting alls....
Har kört lite kortare sträckor och har konstaterat att efter jag bytt kylarlocket så kan jag köra med bilen så länge jag håller mig på låga varv utan att temperaturen sticker iväg, dock har jag fått fylla på med typ en liter vatten per 5 mil eller liknande.
Men så ikväll... Kom hem från jobbet, då pep den för att vattennivån var lite låg, hällde i lite vatten innan jag skulle iväg till en kompis. Tidigare när jag kört EXAKT samma sträcka så har det varit lagom att fylla på vid en mack på vägen därifrån så av ren rutin stannade jag där idag för att fylla på - det saknades inge vatten?
Okej tänkte jag, nu får den bekänna färg så jag körde på rätt hårt hela vägen hem, tempen höll sig jättefint och inge vatten saknades när jag kom hem.
Va fan är det som händer? Det enda jag gjort sen problemet är att jag bytt kylarlocket och fyllt på vatten lite då och då... och såklart beställt hem vattenpump, kamrem och allt tillbehör man kan tänkas behöva till det, nu verkar det ju vara heeeelt i onödan....
Nån som har nån tanke på vad det kan ha vart? Stopp nånstans som plötsligt har släppt? Luft i systemet?