Har en 745 som startar i ett par minuter sedan dör bilen o gnistan försvinner totalt och kommer tbx efter en stund när bilen fått stått?
Det hela började med att jag körde o parkerade stannade bilen skulle starta igen men malade o inget hände ?
drog igång bilen efter 3 km startade den. o gick 2 km o tvär dog.
har bytt rotor fördelarlock generator tändstift tändkablar kollat hallgivaren, bytt tändsteg bytt batteri bränslerelä kollat säkringar pumparna jorden haft dubbla startkablar som jord ingen skillnad. kollat tänd boxen o allt ser fräscht ut i den. kollat alla kontakter osv vad fan e fel!!!! ?
bilen är en Volvo 745 -87 så en av dom första 700 serierna med elektroniskt sprut.
Bilen går rent och fint i motorn så hostar den till 2 gånger sen dör den.
Tacksam för snabba tips och svar då jag behöver bilen imorgonbitti
Skulle tippa på någon av tempgivarna, brukar bli det fenomenet då
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)