Håller förnärvarande på att hel renoverar en SAAB 900 t8 -88 och kommer då att hel renovera motorn oxå och skulle då vilja ha lite råd om vad man ska göra för att få upp hk lite till typ 200-220 hk utan att byta till t16 topp... Vet att det finns folk som kan bara det att jag inte vet vilka det är och vill ha hjälp
Till 220 hk får du nog gå på bränslet oxo och där tar min kunskap slut. K-Jetronic är ingen lek..... Hade en T8 -88 som vinterbil för 100 år sedan: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … image=7135 Fixad med: • Uppställd APC och spikdiod • 3" system med batteriböjj o rensad kat • 9000 laddluftkyl
Laddade 1.1-1.2 utan spik och bedömde effekten till 180-200hästar.
Till 220 hk får du nog gå på bränslet oxo och där tar min kunskap slut. K-Jetronic är ingen lek..... Hade en T8 -88 som vinterbil för 100 år sedan: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … image=7135 Fixad med: • Uppställd APC och spikdiod • 3" system med batteriböjj o rensad kat • 9000 laddluftkyl
Laddade 1.1-1.2 utan spik och bedömde effekten till 180-200hästar.
Ok.. man tackar för denna info Ja 3" med rensad kat och batteri böj har jag redan och 9000 laddluftkyl har jag oxå redan planerat
Så då återstår bara att ställa upp APCn och fixa spikdiod så får man väkl nöja sig med 180-200 Hk bättre än orginal iallafall Det med APCn och spikdioden fixade du det själv??
Då vet du vad man ska skruva och var man kopplar in spikdioden oxå då såklart =P Möjligt att man skulle kunna få veta hur och var man kopplar in den då?
Då vet du vad man ska skruva och var man kopplar in spikdioden oxå då såklart =P Möjligt att man skulle kunna få veta hur och var man kopplar in den då?
Då vet du vad man ska skruva och var man kopplar in spikdioden oxå då såklart =P Möjligt att man skulle kunna få veta hur och var man kopplar in den då?
Hade en 99 turbo som gick rätt gött, d jag kmr ihåg som va gjort är: 9000 aero turbo-1,2bar, 900ans sprut me höjt bränsletryck,nån folkracekam,uppborrad till 2,2-2,3l nånting,3" avgas,intercooler.