3127
Sök

Bilagenten, Lidingö - någon som har erfarenhet?

5 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Hej, åker eventuellt ner till Sthlm imorgon och köper mig en bil hos dom.

http://bilagenten.nu/
Började leta lite på företaget nu och hittar inget som är skrivet om dom. Ganska nystartat företag, okt-13.
Företaget är dock skriven på en hemadress, är det normalt för mindre bilfirmor eller något man borde höja på ögonbrynen för?

Här är bilen:
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A4 … 11&w=3

Ja, någon som känner till något om dom?

Mvh Prestones!

Evildan
25 maj 2014
Många mindre företag är handelsbolag.
Inget konstigt alls det är fullt normalt.

Bilen ägs av
Namn: KRG MOTOR & TRADING AB   
Adress: KEDJEBACKEN 2A, 1601/GAMMAL/ 
Postnr: 134 31
Förvärvsdatum: 2014-04-29

https://fordonsfraga.transportstyrelsen … ordon.aspx
Senast redigerat av Evildan (25 maj 2014)

5 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Okej, då behöver jag inte bry mig om det.

Jo såg det där att bilen stod skriven på ett annat företag, nu undrar man ju varför det är så..

Evildan
25 maj 2014
prestones skrev:

Jo såg det där att bilen stod skriven på ett annat företag, nu undrar man ju varför det är så..

I bland är det så att ett registrerat företag äger varan och ett annat sköter försäljningen.

Ring företaget och fråga.

450 Inlägg
25 maj 2014
prestones skrev:

men varför detta ifrågasättande, det bästa du kan göra är väl att ringa och fråga dem, får du ett svar som låter troligt och dem verkar vettiga så är de väl inga problem, får du svar som liknar skitsnack så är de väl bara att avstå

Forummoderator
18 038 Inlägg
25 maj 2014
Företaget har fina bilar i bra skick. Lokalen verkar fin. Inga klockor som ringer hos mig som gammal handlare. Men det är klart: Om du ska ha bilen och de slänger fram det gula regbeviset för att göra ägarbyte (Istället för via dator) så hade jag nog fan undrat.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Henrik N:Jo har pratat med dom men visste inte det då, får självklart ringa och höra.

Hybridsmurfen: Jo verkar ju fina bilar och lokaler.. Okej fixar man det via dator nuförtiden?

Forummoderator
26 361 Inlägg
26 maj 2014
Hybridsmurfen skrev:
Företaget har fina bilar i bra skick. Lokalen verkar fin. Inga klockor som ringer hos mig som gammal handlare. Men det är klart: Om du ska ha bilen och de slänger fram det gula regbeviset för att göra ägarbyte (Istället för via dator) så hade jag nog fan undrat.

Vad är det för fel med att göra det på det gamla traditionella sättet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
18 038 Inlägg
26 maj 2014
Mack skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Finns inte en handlare som gör detta sedan sent 90-tal. Ett varningtecken.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
26 361 Inlägg
26 maj 2014
Hybridsmurfen skrev:
Mack skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Finns inte en handlare som gör detta sedan sent 90-tal. Ett varningtecken.

Ehm, varför inte?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 127 Inlägg
26 maj 2014
När jag skulle hämta mercan så önskade jag att den handlarn körde med gamla hedliga papperet.
Stod nämligen 30mil hemifrån och skulle göra klart affären när det blev strömavbrott.. En timme senare rullade vi hem utan bil och fick åka 60 mil extra dagen efter smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Forummoderator
18 038 Inlägg
26 maj 2014
Handlares bilar är till 99% avställda. Att fylla i gula pappret betyder inte att den är påställd.

Sök