2620
Sök

Tror att jag har blivit blåst från autowheels....

53 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#1
hej ! någon som beställt något från autowheels och vad tyckte ni om det ? Jag har beställt ett par slash fälgar kompletta med däck från autowheels den 25 februari  och inte ännu fått dom . i börjar sa dom att dom väntade själv på fälgarna , ok tänkte jag bara . sen nästa gång jag ringde cirka 2.5 vecka efter beställningen så sa dom att chefen och 2 anställda hade dött i en bilkrock och att dom hade fullt kaos där vet inte om jag vågar tro på de .... och i måndags 24/3 ringde dom och sa att dom har stoppat fälgarna på dhl bilen och i dag ringde jag till dhl och frågade vart mitt paket håller hus då säger dom att de inte är skickat nått paket till mig ... vad tycker ni att man ska göra  ? ursäkta om de är väldigt pletigt skrivet

349 Inlägg
1 april 2014
#2
Ring och be att få sändningsnr eller liknande då kan du ju följa paketet, har du betalat ?

76 Inlägg
1 april 2014
#3
Vad har det att göra om en chef och två anställda har dött väldigt konstigt företag, har du betalat så ska det ju skickas direkt och det ska inte vara några konstigheter så be om att få pengarna tillbaka istället för att det är nog luridrejare.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
1 april 2014
#4
Som ovanstående, ring och få ett sändningsnummer.
Annars; leta rätt på "Pierre Anders Rundblom" i STHLM's trakten på hitta.se och ring honom och fråga smile
han sitter med istyrelsen i alla fall.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

53 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#5
Det går inte att ringa dom det är röstbrevlåda på alla nummer. Ringde till dhl idag som dom sa att fälgarna hade skickats med och dom kunde inte hitta något paket i varken mitt eller autowheels namn.. jaa jag har betalat dom :@

53 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#6
Visst har dom en butik i stockholm ?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
1 april 2014
#7
Två tydligen. Jaga ägaren

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

53 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#8
jaaa de verkar ju inte bättre än att man får göra det .man blir såå jävla förbannad på sånna här jävla parasiter

53 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#9
är de ingen här som har beställt nått därifrån ?

1 Inlägg
6 juni 2014
#10
Jag beställde ett däck där i januari och betala i förskott 2195:- fick inget däck och samma historia om bilolycka osv. När jag väl kom i ko takt med dom så sa dom att däcket inte kommer och att jag skulle få tillbaka mina pengar inom 7 arbetsdagar.  Har nu gått 2 månader o fortfarande inga pengar


fyrkrafsare
1 443 Inlägg
6 juni 2014
#12
En polisanmälan borde också vara på sin plats, bedrägeri...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

1 948 Inlägg
6 juni 2014
#13
skicka faktura till dom på beloppet dom är skyldig dig, sen e det bara å gå vidare när den blivit obetald (kronofogden) och sen e det bara å begära firman i kk... men lite tur kanske du får tillbaka några utav dom kronorna man betalat...

Resten får ni ta som en god läxa... förskottsbetala aldrig till en firma som funnit i 2 år och har en "vinstmarginal" på MINUS 40,9%....

5 198 Inlägg
6 juni 2014
#14
VARFÖR betalar ni sådana summor i förskott ?. Inte en chans i helvete att jag skulle göra.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
6 juni 2014
#15
gamlingen skrev:
VARFÖR betalar ni sådana summor i förskott ?. Inte en chans i helvete att jag skulle göra.
sånt fattar inte jag heller, faktura eller PF, det finns företag jag handlat från i flera år som jag litar på, där kan jag betala förskott för att t.ex slippa frakt men ALDRIG annars...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!


Sök