1722
Sök

Koppla förbi magnet ventil? b230fk) tabbade mig när jag klippte ner en kabelhärva..

266 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
#1
hej har monterat en fk motor i min 242a eftersom det är förgasar bil har jag monterat styrsytemet ifrån en 940, men jag har lyckats råka klippa väck sladdarna till magnet ventilen och känns som en omöjlighet att hitta dom 2 kablarna igen då jag bantat hela härvan... visst bilen är körbar men vill bara ladda 0.5 laddade 0.9 när den satt i 940in... går den koppla förbi?sad eller hur nödvändig är den?

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 juni 2014
#2
Magnetventil på fk?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

266 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
#3
japp de va iallafall de det stod på kamremskåpan smile

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

266 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
#4
fick iallafall förklarat för mig att de va nån jäkla laddtrycks styrning av något slag hmm..

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 juni 2014
#5
elgh33 skrev:
japp de va iallafall de det stod på kamremskåpan smile

Ja nu vet jag. Turbo + satsen är ju en magnetventil. Det är en separat kabelhärva som kopplas ihop med motorelen. Skippa det och köp hårdare klocka/pys

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

266 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
#6
hmm skumt sitter sånn klocka ifrån KL samt timos bränsle+ tänd chip.. ska ta en bild på grejjen

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

266 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
#7
http://i40.tinypic.com/4tk61g.jpg

hitta på internet

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 juni 2014
#8
elgh33 skrev:
http://i40.tinypic.com/4tk61g.jpg

hitta på internet

Jaha den är inte det jag menade. Den har jag inte sett/tänkt på förut. Då har jag infet inget bra svar

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Påstängd
1 197 Inlägg
587 Inlägg
9 juni 2014
#10
kolla om det ä ++ eller +- i sånt fall ä det bara att dra nya kablar som ligger på tänd strömmen när du vrider på nyckeln. Då borde den ge 0,9 igen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 299 Inlägg
9 juni 2014
#11
siiimooon skrev:
Tror den kan ha något med avgasreningen att göra..

jepp till egr.. med andra ord en 96:ans b230fk  dom senare är det ej egr
och den har inget med laddtrycket att göra

Kör fort så hinner inget hända...

266 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
#12
drog nya vacum slangar imellan turbo och insug och struntade i t-korset som svänger ut till den gråa saken, så nu laddar den som den ska smile tack för alla svar iallafall smile

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare


Sök