sådär ja efter projektet legat på is ett tag pga diverse saker så har jag tagit tag i det igen, Bilen startades idag och bilder kommer imorgon med dom nya små godisarna:)
sådär ja efter projektet legat på is ett tag pga diverse saker så har jag tagit tag i det igen, Bilen startades idag och bilder kommer imorgon med dom nya små godisarna:)
Om jag inte missminner mig finns det typ 1000 bilder på allt som är gjort! Glöm inte att lägga upp alla
Det jag gjorde innan jag lade märke till vad felet var, 1 bytte rotor 2 fördelare 3 spole 4 tändmodul 5vevaxelgivare 6 tändsift 7 tändkablar, men jag hade kopplat ihop skärmen med en skyddad ledare till tändspolen;) bilder kommer!
Det jag gjorde innan jag lade märke till vad felet var, 1 bytte rotor 2 fördelare 3 spole 4 tändmodul 5vevaxelgivare 6 tändsift 7 tändkablar, men jag hade kopplat ihop skärmen med en skyddad ledare till tändspolen;) bilder kommer!
jaha ett litet misstag... då hade du inte samma fel som mitt skit då bara kolla mitt projekt
nu har jag rivit ut motorn och målat blocket bytt alla packningar filat toppen lackat motor utrymmet, beställt turbo, motorn ser ut som jag vet inte vad:P blev lite skillnad med lit ny färg o packningar beställde även lite godis kamrem fläktrem vita blinkers nytt filter vakumslangar blev även pinnbultar från klracing.se efter lite målande och slipande så ser bilen ut så här just nu vet att det inte är någon lack i hörnet men den tog slut så måste införskaffa nya blev även ställbart kamdrev
Tror inte ägaren som är en nära vän till mig är så aktiv på forumet längre. Bilen hade sina glans dagar men på väg till besiktning så lossnade hela avgasystemet så när den kom hem igen så fortsatte meckandet och slutade med att motorn revs ur och plockade isär en gång till. Sen gick det tyvärr utför men den är nu såld men kommer förhoppingsvis ut på vägen igen