3513
Sök

Svårstartad calibra

44 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
#1
Hejsan!

Var och tittade på en Calibra idag.

Men när jag skulle provköra den så ville den inte riktigt starta.

Den gick igång med dog direkt, man var tvungen att gasa till så den varvade upp till ca 2000 varv, då höll den sig vid liv.

Någon som vet vad som kan vara fel på det?


Sen så tog kopplingen väldigt högt upp, är det besvärligt att fixa?

Är en -91a, 16v, ca 24000 mil, kamrem bytt vid 20000mil, nytt rostfritt sportavgassystem, kjolpaket runt om, lagad högerbalk, sommardäck, vinterdäck, diverse saker bytt.
Dock "bra att veta" rost vänster balk och under passagerarsäte fram.
Nyskattad och besiktad.

Dom skall ha 25000, något som kan tänkas vara värt att köpa?

har svetskunnig som kan hjälpa mig laga ev. rost.

2 123 Inlägg
14 maj 2007
#2
joej skrev:
Hejsan!

Var och tittade på en Calibra idag.

Men när jag skulle provköra den så ville den inte riktigt starta.

Den gick igång med dog direkt, man var tvungen att gasa till så den varvade upp till ca 2000 varv, då höll den sig vid liv.

Någon som vet vad som kan vara fel på det?


Sen så tog kopplingen väldigt högt upp, är det besvärligt att fixa?

Är en -91a, 16v, ca 24000 mil, kamrem bytt vid 20000mil, nytt rostfritt sportavgassystem, kjolpaket runt om, lagad högerbalk, sommardäck, vinterdäck, diverse saker bytt.
Dock "bra att veta" rost vänster balk och under passagerarsäte fram.
Nyskattad och besiktad.

Dom skall ha 25000, något som kan tänkas vara värt att köpa?

har svetskunnig som kan hjälpa mig laga ev. rost.

Att kopplingen tog högt upp är väl bara positivt då du trampar så är du garanterad att du verkligen kopplar istället för att den ska slira en bit innan den börjar ta på riktigt.
Det gäller bara att vänja sig.
Felet kan ju vara allt mellan himmel och jord. Polaren har samma problem med sin saab men vi har ingen aning om vad felet är : /

44 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
#3
Fredrik.Gustavsson skrev:
joej skrev:
Hejsan!

Var och tittade på en Calibra idag.

Men när jag skulle provköra den så ville den inte riktigt starta.

Den gick igång med dog direkt, man var tvungen att gasa till så den varvade upp till ca 2000 varv, då höll den sig vid liv.

Någon som vet vad som kan vara fel på det?


Sen så tog kopplingen väldigt högt upp, är det besvärligt att fixa?

Är en -91a, 16v, ca 24000 mil, kamrem bytt vid 20000mil, nytt rostfritt sportavgassystem, kjolpaket runt om, lagad högerbalk, sommardäck, vinterdäck, diverse saker bytt.
Dock "bra att veta" rost vänster balk och under passagerarsäte fram.
Nyskattad och besiktad.

Dom skall ha 25000, något som kan tänkas vara värt att köpa?

har svetskunnig som kan hjälpa mig laga ev. rost.

Att kopplingen tog högt upp är väl bara positivt då du trampar så är du garanterad att du verkligen kopplar istället för att den ska slira en bit innan den börjar ta på riktigt.
Det gäller bara att vänja sig.
Felet kan ju vara allt mellan himmel och jord. Polaren har samma problem med sin saab men vi har ingen aning om vad felet är : /

haha jo jag vet, tänkte lite galet med det där om kopplingen tongue

Men det kan inte vara fördelarlock/rotor då?

och 25 lakan för den är det ett bra riktpris?
Då det är lite rost i höger skärmkant bak, samt höger sidobalk och under passagerarsätet fram?

som sagt, har en som kan fixa rosten gratis så.

Men man kanske kan ge ett snabb bud på 17 lakan?

80 Inlägg
16 maj 2007
#4
Skulle prova att höja lr sänka soppatrycket en aning om du inte hittar nå annat fel.....min är väldigt känslig just av de men annars e d svårt att säga "bara sådär"!! Kan ju vara mycke....dåliga kablar/jord...stift å tändkablar....rotor å fördelare...tändning...tempgivare...mapseneor/lmm.....spridare....ja listan kan göras väldigt lång!!!!!!

Byt batteri....ta ett från nån polare.....för de många inte tänker på e att när startmotorn drar sin ström så sänker de ju den totala spänningen....inte amp utan spänningen.....för oftast går de ju lätt att putta igång en bil som inte startar så lätt på startmotorn!!!

Har jag fel???????????

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

44 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
#5
Jetman skrev:
Skulle prova att höja lr sänka soppatrycket en aning om du inte hittar nå annat fel.....min är väldigt känslig just av de men annars e d svårt att säga "bara sådär"!! Kan ju vara mycke....dåliga kablar/jord...stift å tändkablar....rotor å fördelare...tändning...tempgivare...mapseneor/lmm.....spridare....ja listan kan göras väldigt lång!!!!!!

Byt batteri....ta ett från nån polare.....för de många inte tänker på e att när startmotorn drar sin ström så sänker de ju den totala spänningen....inte amp utan spänningen.....för oftast går de ju lätt att putta igång en bil som inte startar så lätt på startmotorn!!!

Har jag fel???????????

Det där är faktiskt ett alternativ som kan fungera.

Får testa det om det blir köp av den!

Tack för tipset


Sök