25 juni 2014
Trådstartare
Hej!
Jag är inte helt säker på om det är extremt mycket olja då jag kört ganska mycket korta sträckor och då drar ju bilen mer olja. (Dock har jag skaffat en cykel förra månaden och har slutat med korta sträckor med bilen, tar den enbart om jag ska storhandla eller åka långa sträckor)
Hur som helst, jag servade den vid 22 000 mil, nu har den gåt 22 7** mil, dvs cirka 700 mil.
Jag fyllde på med 4 liter GM's olja och under dessa 700 mil har jag fått fylla på med den sista litern också för att det började bli dåligt.
Och nu behövs det fyllas på olja igen då det är på minimum. Jag vet inte hur mycket olja som skiljer mellan max och minimum? Men den har ju åtminstone gått ner från max till min, fått 1 liter mer olja och gått ner på min igen på dessa 700 mil.
OM det nu är onormalt mycket, vad ska jag kolla? Turbon är bytt för cirka 5000 mil sedan och verkar inte vara några konstigheter med den. Och om den drar mycket så har den vart såhär senaste året så turbon borde ju hunnit rasa isf.
Vevhusventilationen är uppgraderad enligt han jag köpte bilen av (han sa det utan att jag frågade).
Senast redigerat av kwamex (25 juni 2014)