4420
Sök

Köpa ATM Magnetventil - Förstör det chiptrimmet?

154 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
Hej. Min bils förra ägare har låtit bilen bli chiptrimmad hos BSR. Om jag nu väljer att köpa en ATM MV från Autotech, kommer det att påverka bilens chiptrim negativt? Tänkte om BSR har gjort något speciellt med magnetventilen?

Mvh

Volvo 850 T5 -94

Forummoderator
26 349 Inlägg
6 augusti 2014
Nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

154 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare

Volvo 850 T5 -94

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 augusti 2014
Alltså...

En magnetventil är INTE en trimdel. BSR har redan gjort sitt bästa och lagt bilen så nära gränsen de kan. Om du ökar laddtrycket från det så motsvar det ett pystrim kan man säga.

Jag har väldigt svårt att stå bakom försöljning av sådana tvivelaktiga produkter. Byter man till en magnetventil som gör skillnad så SKA mjukvaran justeras med!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

154 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
torpis skrev:
Alltså...

En magnetventil är INTE en trimdel. BSR har redan gjort sitt bästa och lagt bilen så nära gränsen de kan. Om du ökar laddtrycket från det så motsvar det ett pystrim kan man säga.

Jag har väldigt svårt att stå bakom försöljning av sådana tvivelaktiga produkter. Byter man till en magnetventil som gör skillnad så SKA mjukvaran justeras med!

Hörde att det kunde bli så. Men om då min nuvarande MV har börjat ge upp så blir jag illa tvungen att byta ut den. Då ville jag passa på att prova en ATM Magnetventil från Autotech. Avråder du mig starkt att testa, garanterar du att det kommer bli sämre? hmm

Tack för ditt svar!

Mvh

Volvo 850 T5 -94

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 augusti 2014
MSph skrev:
Avråder du mig starkt att testa, garanterar du att det kommer bli sämre? hmm

Tack för ditt svar!

Mvh

Autotech skriver:  "ATM magnetventil är för dig som vill ha högsta möjliga laddtryck över hela effektregistret.
Denna har bättre flöde än original, och vi har bänkat tydliga skillnader."

Jag avråder dig från att använda annat än det som motsvarar original ja. BSR har lagt laddtrycket efter sina parametrar på alla varvtal. Begär dem 0.8bar så skall det vara 0.8bar. Mixtrar du så det blir 1 bar så har du "pystrimmat" bilen.  Obra.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

154 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
torpis skrev:
MSph skrev:
Avråder du mig starkt att testa, garanterar du att det kommer bli sämre? hmm

Tack för ditt svar!

Mvh

Autotech skriver:  "ATM magnetventil är för dig som vill ha högsta möjliga laddtryck över hela effektregistret.
Denna har bättre flöde än original, och vi har bänkat tydliga skillnader."

Jag avråder dig från att använda annat än det som motsvarar original ja. BSR har lagt laddtrycket efter sina parametrar på alla varvtal. Begär dem 0.8bar så skall det vara 0.8bar. Mixtrar du så det blir 1 bar så har du "pystrimmat" bilen.  Obra.

Okej, får tacka för infon!

Volvo 850 T5 -94

88 Inlägg
6 augusti 2014
ATMs magnet ventil ska vad jag hört ersätta orginal, den är bara förbättrad och lägger inte av som orginal, samtidigt ska den ge bättre respons och hålla laddtrycket stabilare.

Kolla in projekttråden om mitt nybygge av en 461 Big block kompressor motor
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=281759

154 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
Maxw skrev:
ATMs magnet ventil ska vad jag hört ersätta orginal, den är bara förbättrad och lägger inte av som orginal, samtidigt ska den ge bättre respons och hålla laddtrycket stabilare.

Vilken passar till 850? Är den universal?

Volvo 850 T5 -94

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 augusti 2014
Maxw skrev:

Inte kompatibel med andra ord...

Sök