3598
Sök

Turbo"renovering"

29 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
#1
Hallå där!
Turbon i min 850R har börjat säga upp sig, småryker lite blått osådär..
Jag ha letat efter ny turbo och kom över detta: http://turbomeck.se/node/163
Är det någon här som har beställt detta och har erfarenhet av dom? det ska ju vara mitshu original agg fast utan avgas/kompressorhus så ser egentligen inga problem med de vill bara se om någon annan testat? smile

Här är min turbo förövrigt: https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162582/162582-8f59d4889136770282a89b9e468e315a.jpg

Dinner is served....Bitchääs!!

4 586 Inlägg
4 augusti 2014
#2
Jag skulle då byta till minst 16T ifall du ska forstätta att köra på samma setup

18T/19T är nog mer lagom till din setup

Men svaret på din fråga är att det fungerar fint. Har kört med lagerhus ifrån han och det fungerade fint

http://www.ebay.com/itm/Kinugawa-Turboc … 19dc48a655
Senast redigerat av jocke_gronberg (4 augusti 2014)


29 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
#3
jocke_gronberg skrev:
Jag skulle då byta till minst 16T ifall du ska forstätta att köra på samma setup

18T/19T är nog mer lagom till din setup

Men svaret på din fråga är att det fungerar fint. Har kört med lagerhus ifrån han och det fungerade fint

http://www.ebay.com/itm/Kinugawa-Turboc … 19dc48a655

Jo jag funderade på det först men lyckades inte hitta en.16t med rakt avgashus bara vinklade
då jag har rakt med pyramidtätning just nu.. Är väl bekväm av mig men lättare att bara byta när det är Bolt-on tongue
Du vet inte nånstans där.man kan köpa hela turbon 16t med rakt avgashus?

Dinner is served....Bitchääs!!

4 586 Inlägg
4 augusti 2014
#4
NiklasAndersson skrev:
jocke_gronberg skrev:
Jag skulle då byta till minst 16T ifall du ska forstätta att köra på samma setup

18T/19T är nog mer lagom till din setup

Men svaret på din fråga är att det fungerar fint. Har kört med lagerhus ifrån han och det fungerade fint

http://www.ebay.com/itm/Kinugawa-Turboc … 19dc48a655

Jo jag funderade på det först men lyckades inte hitta en.16t med rakt avgashus bara vinklade
då jag har rakt med pyramidtätning just nu.. Är väl bekväm av mig men lättare att bara byta när det är Bolt-on tongue
Du vet inte nånstans där.man kan köpa hela turbon 16t med rakt avgashus?

Det går att flytta över ditt avgashus ifrån 15G till 16T då passar den nya turbon din downpipe


29 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
#5
Jaha då det är bara kompressor/turbin som skiljer sig då smile

Dinner is served....Bitchääs!!

309 Inlägg
4 augusti 2014
#6
Jag har aldrig haft att göra med firman personligen. Men har bara hört negativt.

4 586 Inlägg
5 augusti 2014
#7
NiklasAndersson skrev:
Jaha då det är bara kompressor/turbin som skiljer sig då smile

japp så leta en 16T och sätt på ditt gamla avgashus så blir det bolt on


29 Inlägg
5 augusti 2014
Trådstartare
#8
jocke_gronberg skrev:
NiklasAndersson skrev:
Jaha då det är bara kompressor/turbin som skiljer sig då smile

japp så leta en 16T och sätt på ditt gamla avgashus så blir det bolt on

Slutade med att det vart en ny 19t istället tongue en kompis ska hjälpa mig att svetsa om downpipen smile resultatet blir nog kanonbra hoppa jag! smile

Dinner is served....Bitchääs!!

4 586 Inlägg
6 augusti 2014
#9
NiklasAndersson skrev:
jocke_gronberg skrev:
NiklasAndersson skrev:
Jaha då det är bara kompressor/turbin som skiljer sig då smile

japp så leta en 16T och sätt på ditt gamla avgashus så blir det bolt on

Slutade med att det vart en ny 19t istället tongue en kompis ska hjälpa mig att svetsa om downpipen smile resultatet blir nog kanonbra hoppa jag! smile

Bra val


29 Inlägg
10 augusti 2014
Trådstartare
#10
Har nu bytt turbon men stötte på ett annat problem, om jag har motorn på tomgång och varvar upp den till ca 1500varv snabbt så "knäpper" det till i dumpventilen.. Nån annan som varit med om detta? Knäppet försvinner när vacuumslangen till dumpventil tas bort. Kanske något minimalt hål i membranet?

Dinner is served....Bitchääs!!


Sök