3728
Sök

Audi 90 år 1990 trimmningsråd sökes...

311 Inlägg
11 november 2005
Trådstartare
Halu.

Jo jag har en audi 90 från år 1990 med 2200 kubik, 5 cylindrar med backljulsdrift och jag är öppen till råd om någon erfaren på audi vet hur man kan trimma en sådan bil som denna. jag är dock inte så erfaren i trimningsområdet. Det finns mycket fräs i audin med ganska kraftfull acceleration, men det tycker jag dock att det inte är tillräkligt! Jag har endast installerat några neon under sätena och pedalneon, två optiska fibrer i bakdörrarna och ett ultraviolett neon i bagasjeutrymmet, sen om någon vet något märke som gör delar till denne modell, även kolpaket och sådant så skulle jag uppskatta information.
/Isaac

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
11 november 2005
vem har orkat o göra om till bakhjulsdrift då?
Senast redigerat av racing-jimpa (11 november 2005)

311 Inlägg
11 november 2005
Trådstartare
När jag köpte eländet så va den sånn. Bättre en framhjulsdrift.

904 Inlägg
11 november 2005
De vill jag gärna se bilder på smile Är det inte som så att det är en Quattro då?
iaf så är den 5 cylindriga 10v femman inget att bygga vidare på.. ska du göra nått vettigt trimningsvägen så byt till en 20v turbo femma från en S2 eller S4a...

De ska va gött å leva

311 Inlägg
11 november 2005
Trådstartare
Jaså minsan! Är den kompatibel? Det kan väl kosta en del. Lika bra att sälja den och köpa en supra eller nått sånt kul

142 Inlägg
11 november 2005
jo.. de lär kosta en del.. men smakar de så kostar det... och bakhjulsdrift funderar jag verkligen på om det är.... antagligen framhjulsdrift lr fyrhjulsdrift, förstår inte varför någon skulle bemöda sig med att bygga om??

311 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
tror du inte det är RWD? Vilket fall som helst så är jag öppen till märken som gör delar till audi 90 1990

Audiförare
51 Inlägg
12 november 2005
skulle vara kul att se lite bilder på drivlinan, kanske bara e borttagna drivaxlar fram elle nåt?

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)

342 Inlägg
12 november 2005
AudiPower_20v skrev:
skulle vara kul att se lite bilder på drivlinan, kanske bara e borttagna drivaxlar fram elle nåt?

det funkar inte..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
12 november 2005
att den är rwd kan du nog glömma, men varför lägga ner tid på att förstöra en så pass ovanlig bil som en A90? onödigt... sugmotorer ska ej trimmas, vill du trimma så köp en bil med turbomotor...
Senast redigerat av TS_quattro (12 november 2005)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

904 Inlägg
12 november 2005
fr3drik skrev:
AudiPower_20v skrev:

det funkar inte..

Är det den gammla diffade lådan som sitter i Urquattro av tidig modell och som sitter i audi 100 gammla modellen som jag har som vinterbil så går det. Man lägger bara i mellan diffen permanent smile

De ska va gött å leva

342 Inlägg
12 november 2005
MrVain skrev:
Är det den gammla diffade lådan som sitter i Urquattro av tidig modell och som sitter i audi 100 gammla modellen som jag har som vinterbil så går det. Man lägger bara i mellan diffen permanent smile

ah, ja de har du ju faktiskt rätt i! men den diffspärren är inte så jävla het.. hård belastning på den så får man ett sjyst titthål rätt in i lådan.. smile
kan du inte prova att ta bort drivaxlarna på s4'an då? winkbig_smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

904 Inlägg
12 november 2005
Går det på S4an då? jag har för mig att det inte går.. Iaf Peter från Järvsö gjorde så på sin Audi 100 RQ med Urquattro låda, det gick att ställa fast big_smile

De ska va gött å leva

342 Inlägg
12 november 2005
MrVain skrev:
Går det på S4an då? jag har för mig att det inte går.. Iaf Peter från Järvsö gjorde så på sin Audi 100 RQ med Urquattro låda, det gick att ställa fast big_smile

hehe, nej det går inte på s4'an.. du bränner upp mellandiffen direkt!

311 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
Ni värkar kunna en hel del här ju, mer än den lokala audikonsesionären här på GC

Sök