Den har börjat imma igen framrutan så fort det är fuktig väderlek ute. Jag misstänkte självklart värmepaketet. Men mattorna är torra och inga synliga läckage vid själva paketet. Eller någon annanstans längs med torpeden. Bilen drar inte något vatten heller. Min ac är lite si och så för tillfället. Magnetkopplingen behöver schimsas. Men den går ibland. Och då den funkar upplever jag problemet med imma som mindre men inte bra. När den slutar funka känns luften direkt lite klibbig. Kupefiltret är precis bytt. Blev kanske lite bättre efter det men inte bra.
Några ideer vad som kan vara problemet? Ac eller något annat?
AC hjälper enligt mig en hel del när det gäller imma på insidan av rutan sålänge bilen inte har motortemperaturen uppe. efter det så spelar det mindre roll då man kan köra värme.
Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91
Säger som turbodeath, va exakt likadant på min gamla v70- 98.. kände ingen fukt i mattan o behövde heller aldrig fylla på vatten. Bytte cellpaketet och sen var problemet ur världen 😉
AC hjälper enligt mig en hel del när det gäller imma på insidan av rutan sålänge bilen inte har motortemperaturen uppe. efter det så spelar det mindre roll då man kan köra värme.
Okej. Oftast efter man har kört en stund som imman kommer. Så antagligen inte bara acn som felar då.
volvoqq skrev:
Det lucktar inte glykol i bilen eller så?
Ibland, luktar sött och känns liksom lite klibbigt. Det är då det immar igen.
turbodeath skrev:
tippar på värmepaketet ändå...behöver inte läcka för att vara kass min bil är likadan....
Okej. Kan vara så.
Lindmark_89 skrev:
Säger som turbodeath, va exakt likadant på min gamla v70- 98.. kände ingen fukt i mattan o behövde heller aldrig fylla på vatten. Bytte cellpaketet och sen var problemet ur världen 😉
Kanske får göra det isåfall.
Hilmer skrev:
Se även till att hålla rutorna ordentligt rena på insidan, smutsiga rutor binder fukt!
AC hjälper enligt mig en hel del när det gäller imma på insidan av rutan sålänge bilen inte har motortemperaturen uppe. efter det så spelar det mindre roll då man kan köra värme.
Okej. Oftast efter man har kört en stund som imman kommer. Så antagligen inte bara acn som felar då.
volvoqq skrev:
Det lucktar inte glykol i bilen eller så?
Ibland, luktar sött och känns liksom lite klibbigt. Det är då det immar igen.
turbodeath skrev:
tippar på värmepaketet ändå...behöver inte läcka för att vara kass min bil är likadan....
Okej. Kan vara så.
Lindmark_89 skrev:
Säger som turbodeath, va exakt likadant på min gamla v70- 98.. kände ingen fukt i mattan o behövde heller aldrig fylla på vatten. Bytte cellpaketet och sen var problemet ur världen 😉
Kanske får göra det isåfall.
Hilmer skrev:
Se även till att hålla rutorna ordentligt rena på insidan, smutsiga rutor binder fukt!
Har putsat som en tok ett flertal gånger
Läckande värmepaket, det är glykolen som luktar sött och gör så att det blir klibbigt.
Fixa värmepaketet, sen köper du dig några silica gel-påsar modell industri, håller det torrt och gött. Jag har 4 såna i min gamla Golf och den har aldrig imma på rutorna.