Har inte kört på så mycket. Mer än en duva på motorvägen. den pajja en hel det. tråkigt nog hade jag precis lackat om fronten och satt in en ny kylare som gick åt helvete.
--No Real Power Just Turbo Shit-- TurboPerformanceClub
NordicR
Va med när en kompis körde på ett rådjur, lr rättare sagt bara huvet. Idioten sprang in i bilen så huvet smällde in i skärmen och upp på huven lixom.. så vi såg allt. Hände i 50-60 kanske. Rådjuret yrde omkring på vägen i några sekunder sen sprang han iväg. Dog säkert senare, ingen dålig hjärnskakning iaf.
Va med när en kompis körde på ett rådjur, lr rättare sagt bara huvet. Idioten sprang in i bilen så huvet smällde in i skärmen och upp på huven lixom.. så vi såg allt. Hände i 50-60 kanske. Rådjuret yrde omkring på vägen i några sekunder sen sprang han iväg. Dog säkert senare, ingen dålig hjärnskakning iaf.
Precis så vart det för mej i pappas V70, det va på kvällen och då är det mörkt så klart och jag såg inget men pang så det på höger sida i skärmen, då vart det tvärnit och så titta jag i backspegel, och där står det ett rådjur mitt på vägen och vinglar fram och tillbaks och till slut ner i slänten och dör, gissa om pappa vart på bra humör
Jag körde på ett rådjur i vintras. Såhär gick de till:
Först kommer ett rådjur ut och jag vet sedan tidigare att de brukar komma ut fler, så jag sänker farten och sen precis när jag tror att de e lugnt så kommer ett nytt rådjur och touchar fronten (jag körde inte så fort, typ 10-20 km/h max). Den ramlar men springer sedan vidare... Jag vet att de flesta rådjur dör av chock efteråt men jag hoppas att den jag körde på klarade sig. Jag ringde tyvärr aldrig snuten...
en räv som kom utrusande ur högt gräs som synd nog växt ända in till asfalten,det var i en kurva och ingen vägren. hann inte göra ett skit, i stort sätt bara se till den inte hamna vid något hjul men han slog juh i under bilen. inga skador på bilen dock
* när jag körde hem bilen för ca 1,2 månad sen väjde jag för en hare , och en kattjäkel + såg jag ett rådjur i diket
* väjt för 2 älgar inom loppet av en vecka, den ena passerade jag i ca 140 med passagerare...dom vart skraja. nattetid förstås. fan vad älgar springe fult