4277
Sök

Ny focus med missljud höger bak.

18 Inlägg
10 april 2016
Trådstartare
Tjenare! Köpte i fredags en 2008a Ford focus 1,8 trend flexifuel som jag idag märkte ger efter sig ett missljud i samband med ojämnheter längs vägen. Ett ihåligt klonkande ljud som låter nästan som att någonting har gått sönder. Vi provade sitta i lastutrymmet medans vi körde och fastslog att det kommer från hjulhuset/dämparen.

Detta är någonting som bilfirman jag köpte bilen av borde kolla upp utan en dispyt?

352 Inlägg
10 april 2016
Om du har garanti från firman är det bara du ringer imorgon, det står väl ingenstans att det var ett oljud i köpe kontraktet? Ring tycker jag!

18 Inlägg
10 april 2016
Trådstartare
Polaren skrev:
Om du har garanti från firman är det bara du ringer imorgon, det står väl ingenstans att det var ett oljud i köpe kontraktet? Ring tycker jag!

Tänker också så, man har väl någon slags garanti hos en firma, kanske någonting enkelt man kan laga själv. Men det är väl anledningen varför man köper av firma för att ha denna trygghet.

398 Inlägg
11 april 2016
Normalt sett, om inget annat är avtalat, gäller garantin (fritt ur minnet) för fel som uppstår inom tre månader och som gör att inte bilen klarar en kontrollbesiktning. Eller rättare sagt, på ett sådant fel måste säljaren bevisa att det inte fanns där från början. Så det är gränsfall. Sen kan givetvis firman fixa det ändå, iaf om det är en firma mån om sitt rykte. Konsumentvägledaren i din kommun kan gratis förklara för dig vad som gäller smile

Sök