Om inte förardörren är ett problem så undrar jag vad som avses med "resten"?
Skrev fel, ändrade nu skulle skriva att dörrsidan inte är något problem
Borde jag väl listat ut ser jag... Men! Det finns ju ett gäng kontakter som ska lossas. Sen är frågan hur man lossar hela dörren på bästa sätt utan att sabba inriktningen på den. Vi får hoppas någon som gjort detta skriver.
Varför lossa dörren? Vill du ha tvärdrag?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Om inte förardörren är ett problem så undrar jag vad som avses med "resten"?
Skrev fel, ändrade nu skulle skriva att dörrsidan inte är något problem
Borde jag väl listat ut ser jag... Men! Det finns ju ett gäng kontakter som ska lossas. Sen är frågan hur man lossar hela dörren på bästa sätt utan att sabba inriktningen på den. Vi får hoppas någon som gjort detta skriver.
Varför lossa dörren? Vill du ha tvärdrag?
Ja, hoppas någon här har gjort det förut och kan komma med tips
Var iväg idag och köpte en ny som är i betydligt bättre skick än min som jag har på nu.
Måste börja med att erkänna att jag inte demonterat någon dörr på Passat. Men till andra bilar med 6 mm rörformad sprint har jag gjort följande verktyg. Bandjärn 5 x 50 x 500 mm. M5 skruv 80 mm. M5 mutter. På bandjärnets kortsida svetsas skruven fast. M5-muttern slipas ner så den blir 6 mm rund. M5-skruven trädes genom rörsprinten. Den runda M5-muttern skruvas på skruven. Banka på bandjärnet med kopparklubba eller stor hammare. Så har jag gjort på flera bilar vid dörrdemontering.