Jag håller på att bygga en ban/driftingbil av min BMW e30. Vill hålla projektet så rullande som det går. Då jag inte vill att det ska bli ståendes. Enjoy!
Ja här händer ju inte skit mycket. Men jag har fixat läckaget på trycksidan genom att slipa till utgången på turbinhuset till turbon, beställt hem nya tryckslangar o bättre klämmor. Så nu håller det 1bar. hoppas på lite tidigare laddtryck än förut. Inga bilder o visa på de.
Har installerat mina blinkande lampor. Har inte film på de men nu kan ju föreställa er.
Har satt på en lite mjuk läpp. Och satt på en par 205 40 17 toyo R888 fram.
i lördagskväll gick jag all out med spray flaskan.
Här är resultatet. Det ska lackas grå ränder underlisten på dörren och så ska de monteras ordenligt. Nu är skärmar o huv bara påhängt. Hoppas ni gillart. Jag själv är sjukt nöjd.
Här kommer lite bilder från lördagens körning på Malmby utanför Strängnäs.
Det flöt på bra. Bara jag som är lite ringrostig. Med flit har jag satt bilen rätt hög, så att man kan leka jordfräs imellanåt. 2st fälgar gick dock åt när jag körde i betongskarvar.
Nu har jag fått hem ny koppling. Efter som jag nu mer inte har så mycket tid för mekande i garaget. Så bestämde jag mig för att byta allt. Jag har ju dessutom kört med osvarvat svänghjul med sinter lamell o 618. Vilket resulterar i fel inspänningstryck så kopplingen börjat slira.