Det som gav mest effekt var kammen ca 20 och resten från polvändning,trycka btr, sportluftfilter gav nästan inget alls.
Intressant att effektkurvorna är såpass lika på låga varv, jag har trott att en H-kam skulle ge ett mycket sämre register på låga varv. Men enligt din jämföre så skiljer det sig inte så mycket.
Det kan i och för sig ha med de andra modifikationerna att göra, men det ser ut att ge mycket effekt för en liten investering.
Det som gav mest effekt var kammen ca 20 och resten från polvändning,trycka btr, sportluftfilter gav nästan inget alls.
Intressant att effektkurvorna är såpass lika på låga varv, jag har trott att en H-kam skulle ge ett mycket sämre register på låga varv. Men enligt din jämföre så skiljer det sig inte så mycket.
Det kan i och för sig ha med de andra modifikationerna att göra, men det ser ut att ge mycket effekt för en liten investering.
Det är ingen större skillnad på låga varv faktist. Iallafall inte som alla säger när man läser runt på olika forum, då ska den ju tydligen vara skitslö på låga varv. Det jag märkt mest är att det går lite tungt på 5an i 70km/h då den varvar 1500rpm
Edit: kollade på effektkurvan nu och ser att vid runt 1500 rpm så är det ganska stor skillnad
Update: avgasröret rostade sönder och hamnade efter vägen. Så slängde på Simons och kl extraktor. Det vart ju en stor skillnad, mkt starkare och accelererar snabbare. Över förväntan. Nu har man ju en riktigt rolig vinterbil