Polering är mer eller mindre ett måste vid allt lackjobb, med ev. undanttag om en hel del lackas(fast då vill man ändå polera övriga bilen för att få det att någorlunda matcha med den nya lacken).
Annars kommer man stå där med fina nyanskillnader med skarpa linjer.
Men, som redan nämnts tidigare i tråden.. Ditt största fel är maskeringen. Maskerar man på det där sättet och lackar så där så får man ett resultat som ser för jä-igt ut. Been there, done that.
Generellt så ska man lägga flera lager klarlack, minst 3. Klarlack bör läggas vått-i-vått, dvs att börja spruta på mer klarlack *nu* lär inte hjälpa mycket - det är för sent.
Sen underlättar det ju inte heller att metalliclack är betyyydligt svårare att få till hyffsad än en solid lack.
Enda lösningen jag kan se på eländet är att bita i det sura äpplet, slipa ner skiten, göra om göra rätt från grunden.
En riktigt duktig lackerare kan säkert lyckas få ordning på det utan att behöva göra om precis allt, men no offense - jag tror inte du besitter den erfarenheten
(vilket inte jag heller gör)