Det hela började med att jag fick tag på en vettig motor utanför Falköping för en vettig slant, sen vart det bara att börja skruva. Den gamle hade gjort sitt och var totalslut, bild på oljan som täptes ut
Min tanke från första början var endast att laga upp trösklarna för att kunna besikta, men när jag väl hade börjat laga den första tröskeln så dök det upp mer och mer rost så jag rev ner hela inredningen när jag ändå höll på Det blev lite mer än förväntat...
Bränsletanken började även att läcka från ingenstans när jag skulle plocka ner den, upptäcktes 2st små hål som snabbt växte ju mer han pillade Det var lite läskigt i början att svetsa i tanken, men den hade stått 2 dagar ut bensin och kände ingen bensindoft innan jag gick lös med svetsen Efter rostlagningen var klar så tätades skarvarna med karosserikitt, sen åkte underredsmassa fram
Även bromsarna fram är nytt. Bromsok, skivor samt belägg. Besstid bokades och det gick igenom, tutan funkade inte med behövde inte visa upp det igen iaf
Tidsuppfattning. Motorbytet tog ungefär 1 arbetsdag. Rostlagningen plus allt annat 7 dagar Bilen i fungerade skick, något fräschare under än innan och besiktad... Jag får väl känna mig nöjd för denna gång