Några månader senare och ett besök på en auktoriserad verkstad och dem kom fram till först: ingenting. Bilen var inne på verkstaden för felsökning och tillslut kom dem fram till att det var en luftslang till turbon som det var hål i, kostade 5000kr att byta denna. Sen insåg dem att bilen ändå inte funkade efter de provkört. Turbon som var trasig! OBS! Den stod inne för felsök i 2 veckor!!! Skulle kosta 20k att byta. Bilen är knappt för 30k så kändes inte försvarbart. Fick sedan tag på min gamla mek som insåg över en dag att det absolut inte va turbon som var trasig, det var däremot en annan luftslang till turbon som va trasig, något som verkstaden borde sett i sin 2 veckor långa felsökning av turbon?? Hur som helst byttes denna. Partikelfiltret var också helt igensatt, verkstaden hade inte upptäckt detta. Bilen var också helt tömd på olja, som jag fyllt på någon månad innan?? Detta påpekades inte heller av verkstaden. Meken rengjorde, bytte slang, och fyllde på olja. Bilen funkade fortfarande inte. Efter vidare kontroll va det tillslut 3/4 spridare som var trasiga. Notera även att den varit inlämnad på mekonomen för felsök 4 gånger, det har alltså tagit över 1 år att för någon att hitta problemet. Tycker dock att en auktoriserad VW verkstad borde ha koll?? Extra roligt att man ignorerat en helt spräckt luftslang och inte kollat partikelfilter och inte sagt att bilen var HELT tom på olja. Beställde dessutom en turbo som jag fick skicka tillbaka eftersom turbon inte alls var trasig. Många vändor har det varit!!! Så om någon har haft liknande problem efter allt annat är kontrollerat, så kan det va värt att kolla spridarna.