2884
Sök

Är GAS bra för pengen?

3 Inlägg
27 mars
Trådstartare
#1
Tjena, ville kolla lite om ett par basar, har tänkt skaffa 2 12 i min bil och driva det på 2500 watt steg, så 1250 per bas isch. Då ville jag kolla vad som är bästa valet av bas för pengen, har tänkt köpa ett par GAS MAX S1-12D1 för 1998kr st men om nån kanske vet något bättre för samma peng så kan dom gärna dela med sig. Tack i förväg

Ubåtsingenjör
7 264 Inlägg
713 Inlägg
27 mars
#3
SportPilot skrev:
Vad för steg har du?
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

3 Inlägg
27 mars
Trådstartare
#4
SportPilot skrev:
Vad för steg har du?
Ja har Gas Max A2 2500.1 steg

112 Inlägg
12 juli
#5
GAS är otroligt bra för pengarna, men är man ute efter maximalt välljud så får man titta åt annat håll.
En lämplig jämförelse är att det är lite av billjudets Volvo 740/940.

520 Inlägg
12 juli
#6
Jag har bara kört GroundZero och förstår inte hur man kan använda GAS. Sett folk med 15-30 högtalare + subwoofers och det låter så illa att man inte vet vad man ska säga. Med GAS får du vad du betalar för helt enkelt.

Professionell hatare

2 309 Inlägg
12 juli
#7
Finns både bättre och sämre. För en 15 år sedan skulle jag aldrig kunna tänka mig något så budget, men idag skulle jag kunna tänka mig dom om jag bara ville ha lite ljud som låter bättre än en papp-tratt.

Perioden där allt skulle låta perfekt och gärna högt är förbi sedan länge :p Idag skulle jag hellre lägga mer pengar på en fin/funktionsrik stereo/gps/etc än dom bästa ljudkretsarna som existerar och högtalare+slutsteg.


Ubåtsingenjör
7 264 Inlägg
13 juli
#8
Blanke skrev:
Jag har bara kört GroundZero och förstår inte hur man kan använda GAS. Sett folk med 15-30 högtalare + subwoofers och det låter så illa att man inte vet vad man ska säga. Med GAS får du vad du betalar för helt enkelt.
Är ju inte direkt så att ground zero är som natt och dag mot gas..

Gas är riktigt bra sett till vad det kostar


520 Inlägg
13 juli
#9
SportPilot skrev:
Blanke skrev:
Jag har bara kört GroundZero och förstår inte hur man kan använda GAS. Sett folk med 15-30 högtalare + subwoofers och det låter så illa att man inte vet vad man ska säga. Med GAS får du vad du betalar för helt enkelt.
Är ju inte direkt så att ground zero är som natt och dag mot gas..

Gas är riktigt bra sett till vad det kostar
Nä det är väl sant men jag hade en sql setup som var lite bättre än det mesta. Han som installerade ljudet åt mig sålde även GAS-högtalare/slutsteg men sa att dessa är skit. Slutsteg som bränner upp och högtalare som du måste spela på högsta volymen för att få en sann ljudbild. Han sålde enbart GAS till eparaggare.

Professionell hatare


Sök